Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
54477 | Garciyano | 4-2-2009 20:31 | Main Forum | 2114 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: Garciyano | Gepost op: 4-2-2009 20:31 |
Me uitlaat was los getrilt, en toen heb ik dat boutje met een dopsleutel aangedraaid wat dus niet slim was maar ik had geen zin om een half uur elke keer een kleine slag te draainen met een steeksleutel. ma iig het boutje is afgebroken omdat ik geen weerstand voelde dat ie al vast zat. dit boutje heb ik laten uitboren en dat is scheef gegaan helaas. dus ook scheef nieuw draad in getapt maar dit was waarschijnlijk niet goed gedaan want het nieuwe boutje ging heel stroef en ze vertelde mij dat het goed zat, dus ik draaien brak dat boutje weer af. nou toen maar naar huis gereden. en daar m'n brommer uit elkaar gehaald zo dat niets in de weg zat en er onder gaan liggen en het 2de boutje uit geboord. ik had geen tijd en geen gereedschap op een nieuw schroef draad te tappen dus heb probeerde ik maar een schroef ik d8 als het lukt is het mooi mee genomen en ja hoor hij zat muur vast maar dit is natuurlijk tijdelijk, ik wil het binne kort in een keer goed doen en dan haal ik me cilinder er ook af en zet ik hem in de schroef bank en doe ik het mooi zelf. maar nu vroeg ik me dus af hoe moet je schroef draad tappen? wilt iemand dit uitleggen? en heeft iemand tips? (ik liet het eerst doen omdat ik bang was dat als ik dit zou doen het verkeer zou gaan want ik heb nog nooit nieuw draad getapt) btw. dit liet ik doen door mensen van staal techniek ik doe voertuig techniek dus nog nooit gedaan :P tips zijn welkom? Mvg. Aymen |