Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
54449 Stannoman 3-2-2009 17:16 Begin Forum 3951 57

Topicpost
Gepost door: Stannoman Gepost op: 3-2-2009 17:16
Een paar maanden heb ik een mt5 gekocht, dit was mijn eerste brommer en had er voorheen nauwlijks verstand van. De specs van deze mt waren:

70cc polini
22mm Mikuni carburateur ( +2 12mm keihin erbij)
140 sproeier
15-47 vertanding

Hij reed ongeveer 75 km/u. Toen kreeg ik problemen, ik heb hem eerst naar een lokale brommerboer gebracht omdat hij niet goed liep.. Hij stotterde op hoge toeren en reed niet hard meer, de brommerboer heeft er een andere sproeier op gelegd.

Daarna kon ik weer een week of twee rijden, maar toen kreeg ik weer problemen met mijn mt, dus ben ik weer langs geweest bij die ouwe gek van 'n brommerboer. Hij allemaal chagrijnig van; Ja die lagers zijn vast kapot! da heb je met die ouwe opgevoerde mtjes! Dus ik naar Motoimport, waar het blok is gereviseerd, en wat kleine dingetjes zijn opgelost. Ze belde me op om te vragen of ze 'm moesten begrenzen op de uitlaat, omdat de cilinder al aan het slijten was en omdat hij dan betrouwbaarder zou zijn, en dan zou ik er minder problemen mee krijgen voor een lange tijd. Ik, had weinig verstand van m'n mt5, en heb ze dit laten doen. Achteraf een domme actie.

To the point...

Ik heb nu dus een mt5, 70cc begrenst, en ik kan mijn vriendne met hun 65/70 lopende derbi's en yamaha's niet eens bijhouden. Kortom, ik rijd rond met een 70cc cilinder, 60 km/u, en ik voel me enorm kut.

Nu zou ik graag jullie advies willen horen:

- Cilinder die slijt? een 70cc moet toch makkelijk voor lange tijd 75 kunnen blijven lopen? Ik heb zelfs gehoord dat ze makkelijk 90 kunnen lopen????
- Wat moet ik doen op mijn brommer weer op te voeren?? Hij was begrenst op de uitlaat, iets met gaten boren. Andere uitlaat eronder?
- En als mijn cilinder echt niet goed is, hoe kan dit dan komen? En wat voor cilinder moet ik er dan onder leggen??
- Het blok is in ieder geval gereviseerd nu, dus echt slecht kan het toch niet uitpakken (het terug opvoeren)

Ik weet dat dit misschien niet slim was, maar gebeurd is gebeurd, en ik overzag de consequenties toen niet goed.

Ik wil in ieder geval weer hard rijden, ik heb ten slotte een 70cc!

Ik sta open voor al jullie meningen, ik ben erg onervaren en wil graag weer lekker rijden, Ik vind mt'tjes prachtige apparaten, en heb er daarom een gekocht, ook heb ik een unieke paintjob met stickers zelf ontworpen en toegepast. Maar hij moet nu wel goed hard gaan lopen

Alvast bedankt!

PS: De cilinder is door de vorige eigenaar gehoond (weet niet wat dit inhoud)

Dit bericht is gewijzigd door Stannoman op 3-2-2009 om 17:19 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved