Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
54040 | ACS | 11-1-2009 16:03 | Begin Forum | 207834 | 211 |
Topicpost | |
Gepost door: ACS | Gepost op: 11-1-2009 16:03 |
Hallo. Ik heb me aangemeld op dit forum met een vraagje aan de kenners onder jullie. Ik ben namelijk al een paar maandjes zestien en mag dus officieel de brommer op. Echter ben ik niet van plan om voor een “gewone brommer/scooter” (lees: Aerox, Fox of Tomos) of voor een schakel te gaan, maar voor een 50cc crossbrommer. Aangezien er weinig dealers in mijn regio zitten (Noord-Groningen) ben ik maar eens op het internet aan het zoeken gegaan. Tijdens mijn zoektocht op het internet kwam ik de volgende website tegen www.orionmotors.nl (ik weet niet of ik hier websites mag noemen). De AGB-30, te vinden “straatlegaal 50cc” leek mij een erg netjes ding voor ¤1370. Echter, het merk Orion is Chinees dus zoals zo veel mensen zul je bij het woord Chinees toch wat achterdochtig zijn als het over de kwaliteit gaat. Ik citeer: Straatlegale 50cc 2-persoons brommer, model AGB-30 Mooi uitgevoerde schakelbrommer met 50cc motorblok met staande cilinder (!) Gegarandeerd asbest-vrij. Slechts beperkt beschikbaar Reserveren alleen met aanbetaling Neem hiervoor contact met ons op, +31 653 236495 Prijs is inclusief BTW en exclusief kosten rijklaar maken en kenteken. (Kosten rijklaar maken + kenteken (voor Nederland) = ¤ 140,00) EEC typegoedkeuring nummer: e4*2002/24*1863*00 Voldoet aan de strenge Europese EUR-3 emissie milieunormen Kleur: Carbon-look Motorblok: Merk: Lifan Type: 50cc, 4-takt, één cilinder (staande cilinder), luchtgekoeld Cilinderinhoud: 39 mm x 41,5mm (50cc) Start: kick-start + electrische start Carburateur: 22mm, dubbele vlotter 4-takt CDI motorontsteking Vermogen: 2,2 kW of 3,2 pk bij 7.500 toeren per minuut (+/-375 tpm) Bougie: NGK kwalitietsbougie Verbruik: gemiddeld 35 Km met 1 liter Euro95. Overdracht Versnellingen: 4 (1-N-2-3-4-) Koppeling: Handmatig Aandrijving: 15-tands voortandwiel, 58-tands achtertandwiel Ketting: KMC kwaliteitsketting, type: 428 Frame/Vering/Remmen Frame: oorspronkelijk frame van onze 250cc crossmotor, daardoor enorm robuust en schok- en breekbestendig. Vering voor: Upside down hydraulische vork Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar) Remmen: Geventileerde dikke hydraulische vlinderschijfremmen. Asbestvrije remblokken. Afmetingen: 2,15 x 17" wiel achter, 2,15 x 17" wiel voor, in de kleur van de bike geanodiseerde aluminium velgen, met 110/70x17'' straatbanden. Afmetingen (lengtexbreedtexhoogte): 1880 x 800 x 1300 mm Afmeting zadel: 80cm Zit hoogte: 90 cm Max. toelaatbaar gewicht 256Kg Eigen gewicht: 112 Kg Tank: 4,5 liter Maximum snelheid: Begrensd op 45 Km per uur Einde citaat Dus nou volgt mijn vraag, qua specificaties is de AGB-30 vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Derbi Senda. Mijn vraag is dan ook of de kwaliteit vergelijkbaar is? En als er eigenaars van een Orion AGB straatlegaal zijn; bevalt deze crossbrommer jullie een beetje? Rijdt ie goed? Heeft de motor genoeg pit voor deze 112kg zware brommer? Mocht ik er eentje kopen, dan zal ie uiteraard zuinig behandeld worden. Ik zal er zo’n 50km per week mee rijden en opvoeren denk ik nog niet over (gezien de overactieve motormuizen in de buurt, menig scooter is al afgepakt). Dus ja, is ’t wat; deze Orion? ACS Dit bericht is gewijzigd door ACS op 11-1-2009 om 16:04 uur. Dit bericht is gewijzigd door ACS op 11-1-2009 om 16:04 uur. |