Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
53865 G33RT 30-12-2008 11:28 Technical Forum 5056 68

Topicpost
Gepost door: G33RT Gepost op: 30-12-2008 11:28
LOOPT WEER 100%!!

Eindelijk, het lag dus gewoon aan die imitatie onsteking. 2e hans orginele onsteking dr op, 2 keer kicken en lopen...

Haal dus NOOOOOIT een imi onsteking...

Aight dan, ik ben Geert 20 jaartjes, doe al een paar jaar niet meer aan brommers, maar heb zeker vanaf mn 14e tot mn 18e altijd een brommer gehad.

Nu had ik altijd nog een extreem mooie mbx80 in de garage staan, en ben eindelijk zover dat ik deze wou verkopen. Maar opeens deed de hele mbx niets meer! Kwam er achter dat er toch wel wat speling op de krukas zat enz.
Dus blok er onder weg gehaald en alles gereviceerd, krukas, cilinder, zuiger, lagers, alles gewoon.

Maar toen vonkte de bougie niet meer, dus ook een gloed nieuwe ontsteking er op gezet, en hij vonkt nu als geen ander. Mooi krachtige blauwe vonk, maar de mbx loopt nogsteeds niet! Alles soorte sproeiers geprobeerd, alles er maar is af gehaald (uitlaat, cilinderkop, cilinder, carb, spruitstuk, menbraan) maar alles is in top staat. Ontsteking staat goed, maar hij wil echt niet lopen, hij ploft soms wel, maar gewoon 1 keer een vlinke plof en dan niets meer. Bougie word ook gewoon nat...

Ik heb altijd brommers gehad, en ik heb ze altijd aan de praat gekregen, maar deze niet! hebben jullie nog ideeen waar ik naar moet kijken?

Alvast bedankt!

EDIT:
Oke dan, heb toch maar weer het hele inlaat circuit + cilinder en cilinder kop er af getrokken, om te kijken of alles nog goed zat. Alles zag er perfect uit, maar ik heb toch iets gevonden wat ik niet thuis kan brengen, er licht echt een dikke laag drap in het carter, dus bij de krukas, kan niet thuis brengen wat het eigenlijk is. Het is te dun voor olie, maar te dik voor benzine zeg maar.

Zal er dan toch een keerring niet helemaal goed zitten ofzo?
Ik weet in iedergeval wat meer nu, ik hoop dat 1 van jullie weet hoe dit kan.

Heb eerst ook een andere cdi geprobeerd voordat ik alles uitelkaar trok, maakte ook niets uit.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 30-12-2008 om 11:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 31-12-2008 om 16:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 31-12-2008 om 16:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 20-1-2009 om 20:17 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved