Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
53739 | Niek de Wildt | 21-12-2008 12:52 | Technical Forum | 8720 | 55 |
Topicpost | |
Gepost door: Niek de Wildt | Gepost op: 21-12-2008 12:52 |
Jongens en Meisjes! Ik ben bezig de theorie van Frits Overmars over Expansie uitlaten aan te passen aangezien deze 30jaar oud is. En dit allemaal te herschrijven in een tekst-bestand met de plaatjes uitgeknipt en verduidelijkt. Vervolgens verwerk ik de nieuwe formules in het Excel bestand van John Huijben, en zal ik alles hier neer zetten. Ik wil graag van zoveel mogelijk mensen weten: Bij een bepaalde setup: -Het aantal CC's -Het maximaal aantal toeren (hiermee bedoel ik waar hij ophoud met trekken!) -Het krukas vermogen (als je alleen het achterwiel vermogen weet is dit ook goed, zet dit er dan bij!) OVERIGE INFO, DIE NIET NODIG IS OM TE LEZEN: Ik had het vandaag kunnen afmaken, maar ik ga op vakantie voor 3 dagen, dus het komt over een dag of 4 allemaal online te staan. Wat ik nou precies bedoel met aanpassingen: John Huijben heeft een aantal stukken van het artikel van Frits totaal door elkaar gehaald. Echt grote fouten waarmee vele lengtes en diameters voor geen kant klopten in dat excel bestand. Ik heb nu de formules van Frits up to date gebracht. Dat houd in dat matengevingen als 2,9 x D1 = Dmax inmiddels al 3,3 x D1 = Dmax hoort te zijn (dit omdat het een oud artikel is en de 2takt zicht snel ontwikkeld) En met dit soort aanpassingen veranderd de hele verloop van de uitlaat met, dus bijv alle diameters en hoeken van conussen. Ik heb zelfs een paar foutjes in het artikel kunnen vinden bijv. een formule waarin staat ... - 1 terwijl dit moet zijn ... - D1 Over de meeste aanpassingen heb ik gediscusierd met Frits zelf. Hij had mij niet nodig om deze aanpassingen zelf te bedenken natuurlijk, maar hij heeft simpelweg de tijd/behoefde niet om een geupdate artikel uit te brengen. (ik heb die tijd ook niet, maar heb de tijd vrij gemaakt om het toch te doen voor jullie! Wil een modje even de titel in correct nederlands zetten, ik heb nogal haast, ik ga over 1min de deur uit op vakantie. Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-12-2008 om 22:36 uur. |