Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
53622 | s4t4n | 13-12-2008 17:07 | Technical Forum | 1188 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: s4t4n | Gepost op: 13-12-2008 17:07 |
beste mensen ik heb de volgende vraag ik heb een standaard slider uit 2001. ding heeft het altijd prima gedaan tot ik een jaar geleden over een drempel sprong. daarna hield ie een beetje in alsof er iets aan liep. bij de volgende drempel pakte die weer en deed ie het weer gewoon. na een jaar rijden werd ie steeds wat trager tot hij op een dag wegviel naar 10/15 km/u. dat was voor mij het moment om eens wat onderhoud te gaan verrichten. ik denk even een nieuwe zuiger met veren en dan is die weer als nieuw. nadat ik er een jaar tegenop keek om dat ding weer in elkaar te zetten toch maar eens werk van gemaakt. nieuwe zuiger erin. maar helaas geen teken van leven meer. na 10 keer heel dat ding uit en in elkaar te hebben gezet. konden we nog niks vinden. een maat kwam langs spoot wat contact spray in het contactslot en opeens starte die weer. hij deed het weer perfect als nieuw. tot ik weer over een drempel heen sprong en toen hield ie weer in. even met het achterwiel een paar keer op de grond stuiteren. en hij ging weer. tot ik stomweg weer over een drempel heen sprong en toen begon de ellende. hij hield weer in met een max van 10/15 km u. inmiddels heb ik heel veel mensen laten kijken. iedereen zei dat moet de koppeling zijn. maar die was nog goed. ik heb een nieuwe v-snaar gekocht en nieuwe rolletjes die toch wel aan vervanging toe waren. de prop bleek los in de uitlaat te rammelen. die hebben we er voor het gemak ook maar even uit gehaald. waardoor je zou denken dat ie nu toch wel een kilometer harder moet rijden. maar nee hij wil niet harder dan 15 km/u zelfs bergafwaarts blijft ie inhouden. het achterwiel bleek ook helemaal te zijn los getrild dus die moer heb ik ook maar even vast geramd zonder enig verschil kwa rijden. de laatste optie die iedereen me gaf was de cilinder. dat ik hem niet in zou hebben gereden en dat door die klap de zuiger/veren gesprongen waren. nou heb ik de cilinder er dus af en die is spiegel glad en de zuigerveren zitten ook nog mooi op hun plek. de bougie is gloednieuw dus dat kan het ook niet zijn. maar ik weet me verder geen raad meer. breng ik hem naar een brommerzaak gaan ze toch eerst al die kleine dingen na die ik al heb gecheckt en dat zal me een hoop geld kosten aangezien ik zelf alles kan aan dat ding op dat 1e kleine dingetje na doe ik het liever zelf. hebben jullie nog tips of dingen die het zouden kunnen zijn. laat het me graag zo snel mogenlijk weten dan kan ik weer verder sleutelen. ik heb er overigens meer mee op mijn achterwiel gereden dan normale ritjes. maar volgens mij heeft dat er verder weinig mee te maken. starten en optrekken doet ie zonder probleem als die koud is. maar zodra ik 30 rij en die een beetje warm is is het direct over met de pret en zakt ie terug naar 15km/u en vertikt het om ook maar een kilomter harder te gaan eerder zachter. carburateur is al 10 keer uit elkaar geweest en 100 % schoon en goed afgesteld. vertanding is niks mis mee. help.... |