Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
53598 | Thijsje | 11-12-2008 21:21 | Technical Forum | 4127 | 46 |
Topicpost | |
Gepost door: Thijsje | Gepost op: 11-12-2008 21:21 |
had last van speling op krukas, het honda probleem... dus carters versleten, had nog een setje carters liggen die beter waren dan de huidige, dus wou deze set carters omwisslenen met het huidige setje carters. nieuwe krukaslagers gemonteerd, alleen de linkerkant (onstekingkant) ging dr ietwat moeilijk in.. maar dat komt denk ik omdat ik centerpuntjes geslaan heb... hiernaa draaide het lager overigens wel stukje zwaarder, maar ik ging ervan uit dat dit allemaal wel weg zou zijn na het eerste ritje... blok eronder weg gehaald, uitelkaar gedraait etc je kent het wel. ander setje carters gepakt, gecenterd, lagers en keeringen erin gedaan, krukas ontdaan van oude keeringen en lagers, en deze gemonteerd. de complete bak gemonteerd, dit allemaal op het rechtercarter, dus het linkercarter zou ik er zo op moeten kunnen leggen, en dan aandraaien. alleen ging het wat anders, het linker carter ging er niet goed op. er bleef zo'n 4 mm ruimte tussen, aan de voorkant (boven en onder de krukas) achteraan bij 2 ophangpunten nog 1 mm speling, wat dus wel goed zou zijn.. ik vermoed dat dit kwam door het nieuwe lager óf het pasbusje die vervormd is geraakt. uiteindelijk dichtgekregen, door iets te zetten in bankschroef, (nee niet vol lomp gewicht) en kruislings boutjes aan te draaien. toen ik het blok dus inelkaar had, merkte ik wel dat ik iets meer kracht moest zetten op het vliegwiel om de krukas rond te kunnen draaien.. maargoed.. dat zou wel weg zijn vermoede [enigsins hoopte] ik. heb het blok onder mijn mb gehangen, voorzien van het nodige zoals olie, koppelingskabel toerenkabel carburateur etc etc. toen ik wegreed merkte ik dat ik mínder power had dan voorheen, maar dat kwam *(beredeneerde ikzelf, door het zwaar draaiende krukas) en dat zal na een aantal km wel weg zijn. echter hoorde ik ook een zwaar geluid zodra ik mn gas vol open trok, terwijl mn luchtslang etc allemaal goed aangesloten was.. het klonk alsof ik een powerfilter gemonteerd zou hebben... kwam overal redelijk in toeren, maar in de 6 trok hij m niet meer... dus mooi doortuffen in de 5. zo'n 3 km verderop, kreeg ik een dikke vette vastloper.. maar dan ook echt n vette, band slipte helemaal mee, brommer gelijk uit... ik denk dan van, nog een keer kapot is ie toch al.. dus probeer hem weer aan te lopen, en ja hoor, in 1 keer weer gelukkig. toen reed ik weer, maar na 10 meter kraaak, weer alles vast.. maar daarna kon ik m direct weer aanlopen. vond ik wel appart.. voor angst het hele blok te vernielen ben ik maar weer lopend naar huis gegaan. dus een donkere wandeling van 4 km, met een brommer. geen pretje. toen ik thuis gekomen ben, heb ik de brommer in de schuur gezet en wou vandaag weerkijken. vanavond dus cilinder afgehaald, omdat ik vermoede dat daar het probleem zat.. echter, géén 1 kras of vastloper zichtbaar. toen dacht ik dus, even kijken welk geluid hij geeft als ik hem met de boormachine draai (de krukas draai) ik hoorde een lagerend geluid.. dat zegt dus genoeg. hoop dat t zo stuk duidelijk is. was inderdaad ondduidelijk. excuses. Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 11-12-2008 om 22:23 uur. |