Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
53570 Gsmmartijn 9-12-2008 20:24 Begin Forum 649 7

Topicpost
Gepost door: Gsmmartijn Gepost op: 9-12-2008 20:24
Hey mensen!

Een paar maanden geleden heb ik mijn hele GSM uit elkaar gehad en opgeknapt, samen met mijn vader.
Ik had ook destijds een nieuwe zuiger besteld, welke volgens het doosje zelfs een "race piston, for circuit use only" was, wat mijn vader overigens niet geloofde, omdat de zuiger een heel stuk korter was dan de oude(ik zelf was ook niet overtuigd) en we dachten dat hij dus minder compressie had.

Toen ik hem erin duwde en hem naar mijn weten zo goed mogelijk afgesteld had, reed hij nog nauwelijks. Natuurlijk moest ik rekening houden met inrijden(wat ik ook gedaan heb) maar mij lijkt het vreemd dat je bij 5000 toeren nog zachter dan een slak gaat

Na 2 dagen "inrijden" besloten mijn vader en ik de oude - en dus grotere - zuiger erin te doen met de nieuwe zuigerringen(hetgeen mijn grootste fout ooit was denk ik). Ik heb er een kleine 20 km nog op gereden voordat ik straf kreeg(school) en hem een 2 maanden niet meer mocht aanraken.

Door een goed rapport mocht ik er sinds afgelopen weekend weer op. Ik heb hem gelijk weer helemaal opengemaakt etc. en ben me rotgeschrokken over wat ik heb aangetroffen in mijn cilinder. Volgens mij is 1/5 van mijn onderste zuigerring in het niets verdwenen, en in de cilinderwand zelf zitten ALLEEN BIJ DE UITLAATPOORT verticaal dikke krassen van minstens 2 mm diep. Ook mijn zuiger was zwaar toegetakeld, veel krassen en een verbrijzeld stukje.

Nu heb ik een bedrijf gebeld om hem te laten uitboren, wat dus blijkbaar niet kan, omdat het een nikacil cilinder is...

M.a.w. ben ik gedwongen om een nieuwe cilinderkit aan te schaffen. Deze 150 euro voor de originele is mij eigenlijk te duur..

Weten jullie nog andere merken die op het morini blok van de 2003 gsm passen? En kunnen jullie ook gelijk tips geven, zodat ik het dit keer niet weer verkl**t?

Alvast bedankt,

Martijn

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved