Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
53520 Thijsje 6-12-2008 19:28 Technical Forum 2975 30

Topicpost
Gepost door: Thijsje Gepost op: 6-12-2008 19:28
hoi kinders
betreft HONDA MB

50cc belgis (hm167
16mm mikuni
homoet special
6bak
3000km op de teller (na revisie)



vandaag oorzaak te horen gekregen van honda specialist (waar ik gereviseerde 6bak gekocht heb).

ik had al ene poosje last dat hij erg stotterd in de laaste 2 versnellingen, de 5 en de 6.
de laaste tijd trok hij alleen veel minder goed door in de 6, de 90 is niet meer haalbaar.. voorheen wel.

vandaag maar mee bezig geweest, want ik wou toch graag weten wat het is.. eerst met de sproeiers gekloot, en toen een nieuw filterfoam gehaald.

bij alles bleef hij stotteren in de hoge toeren van de 5/6..

dus weer naar de hondaspecialist gegaan, en hem dit probleem voorgelegd, gezet dat ik andere sproeiers geprobeert heb, maar met de huidige sproeier het fijnst rijd.

heb hem vervolgens een stukje laten rijden, en toen hij trug kwam vroeg hij of ik wist of ik ook veel vliegwiel speling heb.. (het bekende honda probleem)

ik zei ja, want dat heb ik toevallig vorige week vernomen tijdens ketting smeren. (haal dan ff vliegwiel kapje eraf, en check alles daarachter.. toen kwam ik dus achter die vliegwiel speling)

jaa zei hij, deze heeft zoveel speling, dat hij in de 5 en de 6 gewoon in onbalans is..
hij trekt zich net niet meer door dat toerengebied, maar in de andere 4 versnellingen wel...

met andere woorden, zoek andere carters.. goede.

en ja, vĂ­nd die maar eens! toevallig nog een oud blokje liggen, waarvan ik wist dat deze speling niet heeel veel is.. iig, verwaardeloos baar tevergeleken bij de MB.




vanavond dat blok onder de crosser weg getrokken, en uitelkaar gehaald. alles netjes gesorteerd etc, maar nu heb ik op het balansas erg veel speling.. zeker 1 tot 2mm...

hoe die te verwijderen, of is dit totaaaaal niet erg dat deze speling heeft.. (aangezien hij aan bijde kanten in de carters zit.. en er geen grote krachten op komen)



wie heeft er een idee, om de lagers wel goed vast te krijgen in de carters?
met centerpunt deuken inslaan oid? zodat het lager beetje klem zit?

een rondje om het lager lassen, vervolgens afbramen totdat hij helemaal goed strak zit...? (denk dat hij wel snel onbalans is??)

locktide verliest zijn werking na 1000km ongeveer, dat is dus ook niet 'de' oplossing...


tips??



voor de goed lezende: ik haalde dat andere blok geheel uit elkaar omdat het rechterkarter van de mb een paar tapjes dol heeft..
vandaar dat ik beide carters in 1 keer wil vervangen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved