Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
53408 Ghekko 27-11-2008 20:24 Technical Forum 5397 42

Topicpost
Gepost door: Ghekko Gepost op: 27-11-2008 20:24
Hallo,

Heb een issue met de Gilera GSM,

Met dit koude weer (al valt het nu wel weer mee) ontstaat vaak een bevroren carburateur. Laatst reed ik tijdens een sneeuwbui naar huis, stukje van 6 km. 4 keer de carburateur bevroren...
Ik balen natuurlijk, heb dit probleem vorig jaar ook gehad en was er grondig zat van.

Ik had al uitgerekend dat met een originele setup je 25 W verwarmend vermogen nodig hebt om de lucht met 6 graden te verwarmen. Maar daar kwam ik niet eens aantoe.

Blijkt nu dat in de Gilera geen thermostaatklep in het koelsysteem zit. De radiateur staat dus constant 100% open. Waardoor de motor slechts handwarm wordt.

Nu heb ik dit gedeeltelijk verholpen door de radiateur voor 33% af te plakken.. Overigens wordt de motor nu stukken heter met die afplakkingen, bevriezingen zijn verleden tijd. Met een klep erin wordt het koelwater bovendien met kracht naar de carburateur geperst zodat ie sneller opwarmt. Heeft er iemand een idee of er uberhaubt een thermostaatklep in de cilinderkop gemonteerd kan worden? En zo ja, welke moet ik dan hebben...

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved