Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
53403 spikex 27-11-2008 18:14 Begin Forum 6082 39

Topicpost
Gepost door: spikex Gepost op: 27-11-2008 18:14
Ik heb een probleem met m'n AM6 blok, die onder me Rieju Spike X zit.

Ik heb ten eerste behoorlijk prestatieverlies.

Voorheen reed hij goed tot zo'n 65km/h. Trok in elke versnelling goed op. Bougie was lichtelijk zwart gekleurd, maar dat kwam omdat ik niet in het bezit was van een 84 sproeier, dus ging er maar een 85 in... Aangezien dit gewoon goed ging en die niet verzoop vond ik het prima allemaal.

Heel wat kilometers zo mee gereden. Ging allemaal perfect.
Toen had ik m'n 84 sproeier binnen en heb ik die erop gezet.
Echter begon die vlak voordat ik 'm verwisselde al prestatieverlies te krijgen. En hij begon ook te verzuipen. Ik merkte dat ik een losse binnendemper had (trillen), en dacht dat zich daar een soort 2e prop vormde. Echter maakte het niet uit of ik zonder of met demper reed. (Nieuwe demper komt als het goed is wel deze week binnen) Er was dus iets anders aan de hand... Hij trekt langzamer op en heeft een lagere top (60 max.) en heeft ook echt duidelijk minder vermogen. Bovendien moet ik echt met choke starten (was voorheen niet nodig, maar het is nu natuurlijk ook kouder, weet niet of het daaraan ligt) en dan viel die nog een paar keer uit (na een tijdje), totdat het blok een beetje warm werd. Dan kon ik gewoon gaan rijden (zonder dat hij uitvalt), maar dus wel met prestatieverlies. Het lijkt dus op een soort 2e prop of iets dergelijks, maar ik zou niet weten waar die dan ineens zit. Suggesties?

Ten tweede,
Als ik nu rij, is er niet alleen sprake van een prestatieverlies, maar ook van een tikkend geluid.
Het geluid is er alleen als ik gas geef. Bij het geven van geen gas, is er dus ook geen getik te horen.
Als ik 'm in z'n vrij heb staan en gas geef, ook niets te horen.
Vanaf zo'n kilometer of 20km/h begint het. Op deze snelheid langzaam. Hoe harder ik rij, hoe sneller achter elkaar de tikken plaatsvinden. Bij een kilometer of 30km/h zit er zo'n halve seconde tussen de tikken. Bij 50km/h zijn het een stuk of 5 รก 6 tikken per seconden. Maar nogmaals, als ik 50km/h rij en laat het gas los, dan is het tikken ook weg. Hetzelfde als ik de koppeling indruk. Dan hoor ik ook niets meer....

Kunnen jullie me misschien hierbij helpen? (deze 2 problemen (die misschien wel samenhangen))

Bij voorbaat dank,
Laurens


Dit bericht is gewijzigd door spikex op 27-11-2008 om 18:16 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved