Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
53392 | remcees | 26-11-2008 22:20 | Begin Forum | 1473 | 27 |
Topicpost | |
Gepost door: remcees | Gepost op: 26-11-2008 22:20 |
Ik heb het niet over turbo's en ik weet ook niet alle termen eromheen (ja ik ben de roestzak gozert :p) Maar met een turbo creeƫr je eigenlijk het effect dat de motor zijn lucht niet hoeft aan te zuigen, maar dat het erin geduwd word. simpel gezegd. Zou je motor het nou niet makkelijk krijgen als je zo'n soort effect creert met gedestileerde, gecompresseerde lucht(stom gezegd een deobus met lucht uit een compressor) die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet, en dan niet zo dat je alsnog de lucht erin pompt maar dat de motor geen kracht verliest aan het aanzuigen. Ik snap nauurlijk dat het onhandig is want je moet dat ding telkens vullen, wat geheid leidt tot viezigheid in je inlaat, tenzij je een apparte inlaat en uitlaat (in die 'deobus') hebt (zoals een aansteker) Hiermee zou je dus een tijdelijke, echter minimale extra kracht/snelheid krijgen. Ik wou graag jullie mening hierover. En ik hoop dat ik mijn punt een beetje duidelijk gemaakt hebt. |