Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
53175 | Thomazzi | 12-11-2008 11:47 | Elektronica Forum | 3235 | 9 |
Topicpost | |
Gepost door: Thomazzi | Gepost op: 12-11-2008 11:47 |
Om verdere vragen te voorkomen heb ik er maar een support template neergezet, even van www.tomosforum.nl afgeplukt.
Het model is Quadro Uit welk jaar komt de tomos ? 1998, het blok is (zoals Tomos NL aangegeven had) niet orgineel, waarschijnlijk van 2000 Is het een snor of een brommer? Brommer Wanneer ontstond het probleem? Vorige week vrijdag Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Nieuwe 65cc dmp, met race zuiger Bullit uitlaatje - 15/15 carbarateur met sproeier 64. Wat is het probleem? Vorige week vrijdag was ik opweg ergens naar toe, ik reed een kilometertje of 65 en ineens begon mijn brommer stoer te doen, ineens begon hij te haperen en zakte flink in snelheid. Binnen 10seconden stond ik stil en mocht mij wezenloos kicken, ik kreeg 'm wel aan en ik was vet blij omdat ik dacht dat ik weer verder kon rijden (benzine-kraantje had ik toen op reserve gezet omdat ik dacht dat de benzine op was), ik ga gas geven in de veronderstelling dat ik weer verder kan rijden en ineens valt ie uit. Dit herhaalde zich een paar keer en ik mocht verder lopen, eenmaal weer thuis aangekomen heb ik de volgende dag het blok opengegooid, nadat ik de koppeling rotzooi uit elkaar gehaald had bedacht ik me dat het de ontsteking kon zijn. Dit heb ik bekeken en kwam er inderdaad achter dat de contacten niet meer open gaan, hiervoor trok ie weleens zeer verrot op. Morgen haal ik dus nieuwe contactpunten op, alleen hoe moet je deze afstellen. Op TF (tomosforum dus) staat alleen hoe je een elektronische ontsteking af moet stellen, dus vandaar mijn vraag hierover. 2. Waarom rijd mijn brommer met bovengenoemde setup maximaal maar 65, doe ik iets verkeerd? |