Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
52905 | Saknet | 27-10-2008 17:25 | Elektronica Forum | 2374 | 6 |
Topicpost | |
Gepost door: Saknet | Gepost op: 27-10-2008 17:25 |
Ik heb dus een derbi fds. Met motoplat ontst. systeem ext rotor + zwarte bougiekabel. Dit is mn zoveelste topic erover maar dat terzijde. Als hij eventjes loopt pruttelt hij enorm. Als ik hem dan uit laat gaan en weer aan kick pruttelt ie nogsteeds. Als ik hem dan uit laat gaan en de bougiedop eraf en erop doe (of de draadjes van de bobine los haal en er weer opdoe) dan loopt hij weer heel eventjes goed, tot ie weer begint te pruttelen etc. dit heb ik getest met meerdere bougies. Het is ook niets met de carburateur voor de duidelijkheid, en de krukas keerring is ook prima. De mengverhouding ook en afstelling. Heb er 3 carburateurs opgehad allemaal hetzelfde resultaat. krukaskeerring vervangen hielp ook niet. Zelfs met een sproeier 46 echt mini ding en met mn vinger half op de luchtinlaat anders viel ie uit, ging ie pruttelen. Wat opvalt is dat als ik hem dus gelijk hoog in de toeren houd dat het aanzienlijk langer duurt eer hij begint te pruttelen, en kan ik er zelfs prima mee rijden tot ik hem even op lage toeren laat gaan en dan blijft ie hangen. Net zolang tot ik de bougiedop dus een keer loshaal. (of de 2 draden vanaf de ontsteking naar de bobine los haal en opnieuw erop doe) Het enige wat ik nog weet om te proberen is een extra massa draad tussen blok en frame, maar ik vermoed eigenlijk dat dat ook niet gaat helpen. (maar aan de andere kant, het probleem begon opeens spontaan niet lang nadat ik het frame had laten poedercoaten, echter heb ik nog wel een honderdtal km's ermee gemaakt voordat het begon dus) Iemand ervaring en advies? Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-10-2008 om 17:38 uur. |