Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
52779 PuchMaxiS72 21-10-2008 11:28 Technical Forum 646 7

Topicpost
Gepost door: PuchMaxiS72 Gepost op: 21-10-2008 11:28
Dag allen,

Ik heb pasgeleden mijn TSX helemaal in orde gemaakt, m.a.w elektronica doet alles, motor doet alles en alle kleine dingetjes zijn werkend.

Alleen nu is de vering dus nog een probleem. Zogauw je een drempel pakt of op een klinkerweg rijdt tril je helemaal weg.

Over de voorvork: De poten zijn in iedergeval allebei recht, ik heb ze gecontroleerd, en ze dempten gewoon goed. Wat ik wel weet is dat er in een van de twee poten olie van een iets andere viscositeit zit. Maar volgensmij moet dat niet zo heel veel uitmaken.

Dan de achterveer: Bij aanschaf zat hier een zwarte veer in, die lekte en helemaal nìet veerde. Ik heb deze toen vervangen voor een goed ogende andere (Blauwe) veer. Toen is hij wel ìets beter gaan veren, maar veel scheelde het niet. De Stelmoeren op de veer heb ik ook eens geprobeerd wat naar boven te krijgen (veer minder stug) maar dit had geen effect. Als de brommer stilstaat en je geeft een duw op de achterkant komt hij echt wel omlaag en weer terug, maar zogauw je gaat zitten komt hij omlaag natuurlijk, en wil hij niet echt soepel in/uitveren. Hij blijft gewoon 'recht' zegmaar, en ik heb het idee dat 'ie tijdens het rijden dus ook geen flikker doet, hetgeen waardoor ik wegstuiter

Nou is dit de 2e veer die ik geprobeerd heb: ik begon me dus af te vragen of het ook nog wat anders kan zijn? het systeem wat er voor zit, de swing-arm oid?

Mvg,
Jan

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved