Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
52723 | -Contactsleutel- | 17-10-2008 20:30 | Technical Forum | 11580 | 9 |
Topicpost | |
Gepost door: -Contactsleutel- | Gepost op: 17-10-2008 20:30 |
Ik heb een leuke puch, gekocht met 70cc airsal en 15 carb met bullet uitlaat, een kickstart blok (met 3segmenten koppeling dus). Nu is de hele uitlaatpoort van die 70 verkracht, maar had er nog een splinternieuwe 50snel airsal bij. alles omgebouwd en een tijdje mee gereden. Nu doet ie het niet meer, omdat er een gat in het blok zit, bij de krukas... Nou heb ik een aanloopblok liggen in z'n totaal, alles ombouwen, allemaal geen probleem, maar wat moet ik nou met die koppeling, aanloopblok kan alleen maar 2 segmenten in want bij de 3segmenten kan ik niet aanlopen wat is er nou zo jammer, die 3klauws koppeling was wel aardig getuned, iets te leuk.. en die 2klauws trekt geen zoutpot van tafel. Wat is nou met mijn setup de best getunede koppeling? Ik heb: 2 segment koppeling, standaard voor zover ik weet. Standaard zwarte veertjes Blauwe zwaardere veertjes die uit de 3klauws komen. Hoe zwaar moet ik nou mijn segmenten maken en hoe strak moet ik de veertjes indraaien? (die 3klauws had ze maar 0,5 slag uitgedraaid!) Setup nogmaals: 50cc snel airsal standaard kop 15 bing carb bullet uitlaat sproeier 66 2segment standaard koppeling aanloop blok en nog iets, hoeveel kop en/of voetpakkingen moet ik nou eigenlijk gebruiken voor die 50 snel en standaard kop? 1 voetpakking en 1 koppakking raakt de zuiger de kop. ik deed altijd 2 voetpakkingen en 1 koppakking maar ik vond dat die maar bar weinig compressie had.. kon het vliegwiel met de hand gemakkelijk draaien en moest vaak kicken om te starten... bij voorbaat dank Robin wie reageerd? Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 18-10-2008 om 14:00 uur. |