Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
52687 | kenny77 | 14-10-2008 22:19 | Main Forum | 132193 | 363 |
Topicpost | |
Gepost door: kenny77 | Gepost op: 14-10-2008 22:19 |
Er is een Wiki pagina gemaakt door ikkejw, waar veel informatie van brommers bij elkaar staat! Deze: http://nl.brommer.wikia.com/wiki/Hoofdpagina . (Deze pagina is nog in opbouw!) Naar aanleiding van dit topic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52650/1 . ----------------------------------------------------------- Misschien is het handig om hier een verzameling van honda cilinders en koppen te plaatsen. Dan ook in combinatie met deze FAQ: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/77 Omdat er toch nog wel eens gevraagd wordt: welke cilinder heb ik nou?, is het misschien overzichtelijk en handig dat er een lijst met foto's en info komt van zo'n beetje alle Honda cilinders. Dit kan ik natuurlijk niet alleen en dan is het misschien leuk, als je nog een honda cilinder(s) hebt om die ook hier neer te zetten. En als dan alle cilinders verzameld zijn, deze in een goede FAQ uit te werken. (Misschien is het ook een idee om van andere merken cilinder info te verzamelen, ik heb zelf bevoorbeeld nog een stuk of 15 yamaha dt cilinders). Ik heb bevoorbeeld deze honda cilinders. (dit zijn niet al mijn cilinders, ik ga morgen nog even naar mijn oma toe daar ligt ook nog een hele hoop onderdelen van ons) Alle informatie is welkom, gewoon foto's (met of zonder merk), of algemene informatie. Dus weet je iets over een cilinder of cilinderkop, gewoon even posten ----------------------------------------------------------- NSR50: GJOL 50cc NSR Standaard cilinder op de NSR die in Nerdeland is geleverd. Trage cilinder. en er zijn 2 Ge2 cilinders een snelle en een langzame die de zelfde poorten heeft als een gjol. er staat dan een S in de inlaat (denk ik weet niet zeker of dat die bij de sneller ge2 er ook in staat. De langzamere GE2 wordt geleverd op de NSR afkomstig uit Duitsland. Poortmap van de langzame GE2 Belgische 50cc Nsr ( GE2/GT4 ) origineel een leuke cilinder, mooiste is uitlaat poort ietsjes optrekken en breder maken. icm 18 keihin en metrakit: 88 echte km/u (ongeacht weer) met uitschieters naar de 95 ( goeie omstandigheden ) Ik heb een getunde belgische ge2 gehad. Heeft thomas nu hier van t forum. Ding liep 115/120 @ nsr teller. Cilinder kwam van een sobw racer af. icm opmaatkop, 18 keihin, metrakit uitlaat. ALs je poortmap en foto's wilt moet je maar is in dit topic kijken: http://www.brommerforum.nl/showtopic/38476/1 Foto's Meer foto's: http://s754.photobuc...F/honda%20nsr50/GE2/ 50cc charmoo NSR: immitatie GE2. Leuke vervangings cilinder, niet spectaculair: Slecht afgewerkt. Goed afgewerkt, 18 keihin, proma 50 80 echte km/u Fast Arrow 39mm Quote: Meer foto's: http://s754.photobuc...Fast%20arrow%2039mm/ 70 charmoo NSR: krachter als de 50cc variant. Verder net zo waardeloos afgewerkt. icm 18 keihin en proma 50: 95 echte km/u 70cc Fast arrow NSR: leuke cilinder ongeveer zelfde prestaties als GE2 alleen heeft deze zijn kracht beter verdeeld. icm 18 keihin en ori mbx80 uitlaat 85 echte km/u ( uitlaat kan veel beter ). 70cc (68.8 echte) daytona mini (getunde) cilinder. Dit is een aluminium cilinder met een nikasil wand erin, orginele booring is 44mm (dacht ik) maar deze is opgeboord naar 46mm, en getuned, door IS. De prestaties: met een 70cc Van helden uitlaat, binnenrotor, 24mm carburateur, aangepaste cilinderkop en 6 bak. Zat de vorige eigennaar, naar zijn zeggen makkelijk op de 10000 toeren in de 6, wat betekende rond de 100 km/h? Ging ongeveer door tot de 13000-14000 toeren. Foto's: meer foto's: http://s754.photobuc...sr50/Daytona%20mini/ 70cc Malossi: Een gietijzeren cilinder, die netjes is afgewerkt. De cilinder is te herkenen door: aan de linkerkant staat CM en aan de rechterkant staat M2. Ook staat aan de linker binnenkant (waar het koelwater zit) Malossi op zijn kop erin gedrukt. Boringen: ori boring voor de 70 malossi van nsr is 45,5 mm, eerste malossi overmaat, 45,9 en 2e en tevens laatste malossi overmaat 46,3. Prestaties: 1.Van menu2t: 70 Malossi kan je mooi tunen, maar vanzichzelf al redelijk snel. icm 18mm proma 50/70: 105 echte km/u 2. Van Woutjuh: Icm: 20mm mikuni, sproeier 150. 4 kleps membraam metrakit uitlaat. TWV 14-43 topsnelheid 116 echte kilometers. en met hetzelfde, alleen TWV 14-45: 104 echte kilometers. Foto's: Meer foto's: http://s754.photobuc...nda%20nsr50/Malossi/ ----------------------------------------------------------- MBX80: Orginele cilinder: Betrouwbare cilinder die niet erg snel is, maar wel redelijk veel koppel heeft. Door deze cilinder te bewerken, kunnen er leuke scoores mee worden behaald. Deze cilinder is van gietijzer. Deze cilinder is te herkenen doordat aan de rechterkant 79CM3 GE3G opstaat. Orginele booring 49.5mm. foto's: Meer foto's: http://s754.photobuc.../honda%20lc80/mbx80/ Eurocilindro?: Aluminium cilinder Chroom (?) wand. Orginele boring 55mm. Er staat bij mij geen merk op. Prestatie: fijne cilinder, meer koppel als 93 malossi. icm 21mm mikuni en proma 80 115 echte km/u. Foto's: Meer foto's: http://s754.photobuc...20lc80/eurocilindro/ ----------------------------------------------------------- NS1: Standaard ruim over de 100 km/h met std. pijp Van THOMASJEUHHH: ns1 cilinder is std al goed getimed en gaat daarom al helemaal ori 115/120. Booring standaard 47mm (nog niet 100% zeker) ----------------------------------------------------------- lc80 blokken 93cc Malossi Is een gietijzeren cilinder die erg netjes is afgewerkt. Het gaat om de 4747 versie dus de (slome) nieuwe versie. Prestaties: nog niet dus dat komt wat later. Foto's Meer foto's: http://s754.photobuc...onda%20lc80/malossi/ Malossi 53mm oud type Quote: KRAD 50cc: Quote: Meer foto's: http://s754.photobuc...%20lc80/KRAD%2050cc/ Autisa 55mm (98cc) Gilardoni 48mm 75cc [img]http://s3.postimage.org/Pq1_16WS.jpg[img] Gilardoni 54mm Versie met W-poort: 54mm Fast Arrow Quote: Meer foto's: http://s754.photobuc...Fast%20arrow%2054mm/ MT/MB 5: Quote: Quote: HM166 (bewerkt) rijd ongeveer 75 met hd kop luhoa uitlaat en 18mm keihin snelheid van imi maar betrouwbaar heid van ori HM167 Meer foto's: http://s754.photobuc...da%20mt%20mb5/HM167/ belgische 50cc (naar mijn mening de beste 50cc voor mt) Ervaing Thijsje, belgische 50cc De HM167 (snelle belgische) voor de HONDA MB / MT. Persoonlijk vind ik dat het fijnste cilindertje die ik onder mn MB gehad heb.. (rij er nog mee) icm een 6bak 16mm carb en een snel ontgrenst origineel uitlaatje, tikte ik de 90+ aan. Let op, in feite nog helemaal origineel, behalve dat de uitlaat ontgrenst is... ( en lekte bij de flens, kon de gassen niet goed kwijt) Ben momenteel bezig met rekenen en doen, voor een getunede HM167, de uitlaat poort is wat hoger komen te liggen, inlaat ietsie aangepast.. maar wil dit zelf nog iets meer toepassen.. cilinder is Air Cooled van gietijzer snel.. erg snel. onlangs een homoet aangeschaft, hier gaat ie in de 6 wat moeilijker naar de 90.. maar wss is dat nog de afstelling.. uitlaat is erg hoogtoerig, cilinder waarscheinljik niet hoogtoerig genoeg... daarom ben ik ook bezig met die getuned hm167, die is (word) wél erg hoogtoerig-- resultaten van die cilinder laat ik nog weten,, als dat bruikzaam geacht word? (dit word later nog bijgewerkt!) poortmap HM 167 voor HONDA MB / MT boring 40mm cilinder is Tuned! afbeelding LET OP!!! de hoogte van de uitlaatpoort staat 29mm dat is echter 23mm!!! de rechthoekige inlaat sleuven staat ook bij vermeld 29mm, ook fout. moet 25mm zijn poortmap HM167 VOOR HONDA MB / MT boring is 39.50mm cilinder is UNtuned.. (dus nog helemaal ori staat) *helaas, poortmap verwijdert... zal hem zo snel mogelijk weer opzoeken!* Quote: Quote: Eurocilindro 39mm oud type Meer foto's: http://s754.photobuc...Eurocilindro%2039mm/ Eurocilindro 39mm nieuw type Meer foto's: http://s754.photobuc...39mm%20nieuw%20type/ Fast Arrow 39mm Quote: Door: Markjo Malossi 70cc. setup: 18mm keihin (sproeier 102 of was het toch 110?) carters opmaat cilinder afgewerkt homoet special twv 16/38 110km/h op autoteller (100 echte?) Door ikkejw: 70cc imitatie heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders. kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht. pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht. de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein. onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op. fast arrow ot (malossi ot immitatie) prestatie: 2takt Gangster: Liep om mijn mt super zo 110 denk zo 100 a 105 echte km (24mm, proma uitlaat, 5 bak) Getunde versie (fluitpoorten aangebracht) Foto's Meer foto's: http://s754.photobuc...%20mb5/Fast%20arrow/ Autisa 45mm Meer foto's: http://s754.photobuc...20mb5/Autisa%2045mm/ ----------------------------------------------------------- MT/MB 8 : Quote: Quote: Immitaie cilinder: boring 53mm. Ter vervanging voor de orinele 80cc cilinder. Deze cilinder zou ook niet zo snel zijn en de afwerking is slecht. Op de zij kant staat 78CM3. Prestatie: Van Woutjuh: 114 gehaald, icm 26mm mikuni, 125cc cagiva mito uitlaat. foto's: Meer foto's: http://s754.photobuc...mt%20mb8/Immi%20110/ Malossi: Quote: Autisa toffe cilinders, mooie spoelkanalen, veel potentie. Dit cilindertje draait icm een RM125 zuiger. (een van de eerste watergekoelde modellen) Powerband van pakweg 10500-13500 toeren , maar trekt makkelijk door van 10-15000 toeren En het loopt hard. Originele timingen heb ik ook nog wel ergens bij interesse spoelers op ik geloof 111 graden, en de uitlaat op 184 o.i.d. Foto's Nog verder bewerkt door Olaf: Meer foto's: http://s754.photobuc...a%20mt%20mb8/Autisa/ Eurocilindro: Quote: Parmakit: Quote: Quote: ----------------------------------------------------------- Honda CR80 elsinore van 1981 Hier nog een poortmap van een Honda CR80 elsinore van 1981.(cross cilinder). Met orginele CR80 setup, 18 pk. Heellaas zijn de foto's van de cilinder van mijn computer verwijdert. Door een crash van de computer, als ik de cilinder nog ook een keer af haal maak ik hier wel foto's van. orginele boring 49.5mm. Foto's Meer foto's: http://s754.photobuc...0%201981%20elsinore/ Cr80 '84 mapje honda cr80 van 84. cilinder is standaard. ding loopt standaard met een 26 keihin en er zou geloof ik 22,5pk bij 13000rpm uit moeten komen. Quote: ----------------------------------------------------------- Dus als iemand ook nog een ander honda cilinder of cilinder koppen heeft, zou het leuk zijn als je die hier ook opzet. Als er iets bij word gepost, zet ik het wel in de begin post van mij zodat alle cilinder bij elkaar komen te staan. Zelf heb ik nog een 125cc eurocilindro en 50cc fast arrow en nog 3 andere mt cilinders maar die liggen nog bij mijn oma, dus die komen morgen erop. Ook liggen daar nog een hele hoop verschillende cilinderkoppen, deze zal ik morgen er ook wel opzetten. Ook als je nog prestaties aan vulling of gewoon info aanvulling hebt over de cilinders hoor ik het natuurlijk graag. (ook hoop ik dat dit topic is toegestaan en kan open kan blijven. ) Mede mogelijk gemaakt door: - Menu2t - MBjorn - Woutjuh - THOMASJEUHHH - RoelTrachsler - driver004 - ikkejw - De Schout - Markjo (cilinder en met de opbouw van de informatie) - 2takt Gangster - mtx-motard - Thijsje - Derbi-Olaf - Tobias Verhoef - Geert-nsr - Rik Hulkenberg - knoffy - masterblasterico - MBX-forum ( http://mbx.osf.be/viewtopic.php?f=11&t=65 ) - honda-mbx - mbx-genieter - BartHonda - Marcooow Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-6-2012 om 19:08 uur. |