Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
52596 mrgforce 9-10-2008 20:20 Technical Forum 6780 88

Topicpost
Gepost door: mrgforce Gepost op: 9-10-2008 20:20
oke hier is wat er is gebeurt:

oude setup:

110cc athena watergekoeld ( mbx80blok)
28mm MRD carburateur 4 kleps membraam.
70cc mtx-sh uitlaat - 125cc crosdemper. Lekte vrij veel tussen de uitlaatbocht en de demper.

De setup is hetzelfde gebleven alleen heb ik er een andere uitlaat onder gedaan:

Giannelli mtx80r1 ( 80-125cc)
Proma demper. ( demperwol dr uitgehaald deze was helemaal verkoold en zat vol met vet!
pijpje opmaatgemaakt en op de demper gelast.
Nu schuif ik de demper over het uiteinde van de uitlaat heen.

Daarna ben ik naar de autosloop geweest op daar een stuk rubber te halen voor me lucht slang! deze had ik gevonden in een oude volvo v40 als ik me neit vergis. deze heb ik toen gemonteert op de orginele lucht slang ( eerst stukje afgezaagt e.d) en afgekit zodat ie lucht dicht is!

hier tussen door ging ik al een beetje afstellen dit was niet echt slim want ja zo krijg je het nooit goed als je uitlaat niet goed zit! en je lucht slang.

Toen kwam het volgende de bougie vonkte niet! dit was een probleem met de kabeltjes die je op je bobine zet deze waren afgesproken! dus opnieuw gestrip en klemmetje op beetje solderen en toen erop geschoven en voila hij vonkte weer.

Ik starte hem weer en hij wou eerst echt niet starten. toen toch maar beetje startpiloot dr in en toen deed ie het! hij schoot meteen hoog de toeren in.

door al deze aanpassingen is alles zoals het hoort en kan ik goed en netjes afstellen! maar nu is mijn vraag omdat ie meteen in toeren ging en slecht wou starten moet ik dan een paar sproeier terug? heb er nu 140 in zitten. en heb nog een standard sproeier van een MRD carb. liggen dat is een 118 dacht ik zo... wat is wijsheid?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved