Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
52331 Thomazzi 26-9-2008 21:53 Technical Forum 3946 15

Topicpost
Gepost door: Thomazzi Gepost op: 26-9-2008 21:53
    Welke model tomos heb je?
    Waarschijnlijk een quadro
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    Ik geloof uit 2001, oude type blok met contactpunten ontsteking
    Is het een snor of een brommer?
    Geel kenteken, brommer dus
    Wanneer ontstond het probleem?
    Geen probleem voor de oude eigenaar, wel voor mij

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Afgezien van nieuwe olie, nee :P

Wat is het probleem?

Normaal ga ik op onderzoek uit om het probleem zelf op te lossen, maar nu ben ik er zat van.

Een paar dagen geleden heb ik gisteren mijn complete koppeling vervangen (koppelings segmenten, tandwielen).
Ik ben er verschrikkelijk lang mee bezig geweest om het lekkage probleem op te lossen, dit is gelukkig opgelost door 2 carterpakkingen en vloeibare pakking te gebruiken

Maar nu het probleem:

Toen ik alles in elkaar had en een testritje ging maken, bleef die ontzettend lang in de 1e versnelling hangen (1e versnelling >30km) en moest gas terug nemen om naar de 2e versnelling te tuffen.
Toen ik eenmaal in de 2e versnelling reed merkte ik op dat ik snelheids verlies had, ik snap nu nog steeds niet hoe dit komt, want ook maakt ie sinds gister een ander geluid, meer een standaard fluitketel geluid van Tomos.

Ik had nog geen eens 2 kilometer gereden en ik moest stoppen voor een stoplicht, mijn brommer viel uit en wou 'm weer aan gaan kicken.
In 2 keer kicken was die aan (dus ik vet blij ) en dacht; Ik kan weer verder boeken .

Maargoed, ik ga dus gas geven en tot mijn verbazing is én mijn versnelling in de vrij gesprongen, en mijn achterwiel was geblokkeerd, ik voerde wat acties uit door gas te geven, de brommer op te tillen en te laten 'vallen' en dat hielp gelukkig.
Ik rijd verder, ik rijd een kilometer of 25 en sta net op het punt om naar de 2e versnelling te schieten en toen gebeurde er het onmogelijke: :shock:

Mijn achterwiel blokkeerde en ik raakte in een slip (nat wegdek), ik kon de brommer maar net onder controle houden en sta zijwaarts op een druk kruispunt, ik gebaar naar die mensen dat ik een doodschrik kreeg en zet de brommer aan de kant van de weg en ga op onderzoek uit.

Ben lopend naar huis gegaan, achterwiel optillend en had vanochtend hetzelfde probleem.
De brommer staat in zijn vrij, achterwiel was geblokkeerd en naderhand kon ik gelukkig normaal lopen (geen geblokkeerde achterwiel meer), ik ging de brommer starten en staat alsnog, alwéér in zijn vrij. ;(

What's de problem?
Alvast bedankt voor de genomen moeite om te lezen en te reageren,

Thomas

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved