Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
5211 | Hier_ben_ik | 22-8-2002?23:23 | Main Forum | 1028 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: Hier_ben_ik | Gepost op: 22-8-2002?23:23 |
Oke, hier een heel spannend verhaal... Vandaag was harrie bij ons gekomen omdat hij toch nix te doen had, toen hadden we eerst ff de vondst doorgelezen, en toen zijn we weer verder gegaan met men MTX in elkaar zetten. Het big-end heeft wel speling maar bijna niets, het small-end lager was er van de week uitgelopen (2mm speling) dus cilinder er weer op, balansas eindelijk goed gezet en toen weer onder mtx gehangen. Toen hebben we de rest er ook weer opgefrot en het geheel is best mooi geworden. Maargoed.. rond een uur of 7/half8 waren we naar geldrop gegaan om een frietje te eten (en om MTX te testen). Hij doet het nu vort goed en trilt NIET meer (-: zo gezegd zo gedaan, daar ff wat gegeten, daarna nog een anderhalf uur rondgecrosst in geldrop en eindhoven waar Harrie nog door 2 rode stoplichten en met een woutebak in een zijstraat (stond als 2e auto achter het stoplicht) een skoethur met 80/85 inhaalde (ik was meer aan het letten op die wouten), toen ff gezigzagd om ze kwijt te raken en dat was gelukt (denk ik). Toen zijn we nog wat gaan rijden en op een of ander grasvelt ff zitten spinnen en springen (jaja er lag ook een bult bij) en toen was inene men achterlicht kapot gegaan. Hij deed het soms, dan wel dan niet etc... Toen ik bij harrie aanreed deed hij het wel gewoon, maar toen ik door de bossen reed (op een fietspad gewoon dus daar lict het niet aan) zag ik dat hij kapot was gegaan. Aangezien ik niet graag een auto of weet ik wat in men nek heb zitten omdat ze me zonder achterlicht niet zien in het donker ben ik maar ff bij de eerste lantarenpaal gestopt om te kijken wat er nu precies mee was. Het ijzertje aan de ene kant van het lampje was er van afgebroken dus het lampje kan niet meer gemaakt worden. Toen had ik een goed idee: onderweg (de weg die ik moet nemen ligt langs een snelweg) kom ik een Shell tankstation tegen, daar hebben ze vast wel lampjes!!. Wat blijkt nu, die gasten van SHELL hebben om hun hele tankstation een hekwerk gemaakt zonder poort die open kan of iets dergelijks. Aan het eind van het hekwerk (alle 2 de kanten) waren sloten. Ik dus richting shell-shop net langs de sloot af met MTX he, ging krek. Dat vrouwke achter de kassa stond al heel raar te kijken dat ik als bromfietser bij een tankstation waar je NORMAAL GESPROKEn alleen maar kan komen als je over de snelweg komt aan kwam tuffen he, ik ff uitgelegd dat ik zus en zo gekomen was, en lampjes gekocht. Ze zei nog dat ik moest uitkijken met terugrijden omdat ik over de inrit naar het tankstation moest en de autos daar nog gewoon rond de 140 rijden. Mooi uitgekeken etc etc.. toen was ik weer bij die sloot aanbeland. Ik wou er weer netjes langs af rijden (zoals op de heenweg) maar dat ging niet. Mijn achterwiel schoof in de sloot (zeer stijle kant dat stukje en de kant was van stenen gemaakt :p zodat ik er niet uit kon spinnen). Met mijn voorwiel ruim 70 cm boven men achterwiel stond ik daar mooi.. MET een achterlichtje maarja, wat heb je daar aan als je in de sloot vast staat he (frame op die stenen kant, lang leve de karterbescherming van een MTX-sh he (-: ) Toen heb ik daar een half uur tot 3 kwartier staan te hannesen in die sloot om men mtx eruit te krijgen, nu ben ik helemaal vies van het zand wat nog tegen die keien aangeplakt zat en van men MTX achterband en men schoenen zitten vol met modder (en broek ook tot op de enkels) omdat ik in die sloot moest gaan staan om men mtx eruit te douwen he. eindelijk ging het toch, met koppeling erbij en dan veel gas geven, achterwiel langzaam rond laten draaien tegelijkertijd tegen de demper aan douwen om hem tegen de kant op te krijgen etc etc.. (vóór men voorwiel lag natuurlijk ook weer een berg zand net zo ongemakkelijk mogelijk zodat ik daar men voorwiel ook nog overheen moest duwen terweil ik men achterwiel uit die sloot wou hebben) maar al met al ben ik toch nog thuis gekomen. Men frame en achterbrug kan ik weer opnieuw gaan spuiten nu want er is een hoop verf afgeschoerkt door die stenen waar de kant van de sloot mee was gemaakt :p :p Maar ik heb een paar dingen geleerd: - ik heb geluk dat ik nu nog geen NSR heb want dan waren men hele kappen kapot geweest; - de volgende keer LOOP ik liever ff 500 meter en zet ik men brommer aan de andere kant van de sloot neer (-; - Ga nooit in het donker ergens langs een of andere weg langs een sloot af zitten gassen, voor je het weet sta je er in met brommer en al en kom je er bekant nie meer uit De lampjes waren daar wel goedkoop BTW: 4,5 GULDEN voor 2 achterlichtjes, geen geld he |