Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
51752 Mikf 31-8-2008 15:10 Technical Forum 2838 36

Topicpost
Gepost door: Mikf Gepost op: 31-8-2008 15:10
Gister reed ik vanaf Rotterdam naar huis, gewoon heel rustig, niet extreem hoog in toeren oid.

Na een tijdje rijden moest ik remmen voor een auto die stilstond voor het stoplicht. Dus ik gewoon remmen en terugschakelen zoals ik altijd doe en plotseling hoorde ik een harde knal van het blok vandaan komen.
Het was niet een ontploffingsknal, meer alsof er met een grote vaart een grote steen tegen het blok aan vloog.

Dus ik meteen gestopt naast de weg, kon gewoon nog netjes naartoe rijden. Eenmaal stil staand bleef de brommer netjes stationair draaien. Dus ik zoeken naar schade aan het blok, maar er was helemaal niets te vinden. Na een tijdje ree ik gewoon weer weg.

Het viel me op dat het geluid een beetje was veranderd, de brommmer klonk zachter. Daarna toen ik wat harder ging optrekken, dus hoog in de toeren, begon het blok helemaal te ratelen, dus ik meteen uit de schrik verder geschakeld en in lage toeren naar huis gereden (moest nog een flink stukkie).

Thuis mn nieuwe carb erop gezet (21mm) en daarna rijden, nou ging dus voor geen meter, afstelling was niet goed te krijgen. Dus standaard uitlaat er weer onder en sproeier 100 erin (Met de 14mm carb, ori uitlaat en sproeier 100 was perfecte afstelling, maar daar rijd die ook kut mee, in de lage toeren is er geen probleem, maar in hoge toeren komt die niet echt en krijgt die ook geen benzine meer lijkt het, valt gewoon soms weg en pakt die het weer even op.

Wat denken jullie dat het is? Membraan oid? Even iets controleren?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved