Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
51540 | Schuurman | 20-8-2008 15:49 | Elektronica Forum | 1276 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Schuurman | Gepost op: 20-8-2008 15:49 |
Ik ben in het trotse bezit van een Yamaha TZR uit 2007 (dus met nieuwe ontstekingssysteem met hele uitgebreide cdi) De CDI heb ik ontgrenst door er een gat in te boren, en er zit een eurobegrenzer op de brommer. Ik heb er ondertussen alweer meer dan 7000 km mee gereden. maar ik heb 2x een probleem gehad met de ontsteking, en vanmorgen weer. Ik reed door de regen naar school, en na ongeveer 6 km haperde hij opeens toen ik wegreed van de stoplichten. net alsof de originele begrenzer in de CDI aan stond. hoe verder ik kwam, hoe erger het stotteren werd. een paar honderd meter voor school kapte hij er helemaal mee, en wou ook niet meer starten. Toen ik 's middags weer uit school kwam wou hij gewoon weer starten, en zonder problemen ben ik naar huis gereden. Dit probleem heb ik een half jaar geleden ook al gehad, toen was er erg dichte mist, en een keer nadat ik hem met de hogedrukspuit had schoongemaakt. toen wou hij ook helemaal niet meer starten, en ook niet na 3 dagen. Toen heb ik dus de bougie en bougiedop vervangen, het gat in de cdi nog een keer extra afgekit, de massa op een paar plekken opgeschuurd, en wat extra siliconenvet op de bougie zodat de bougiedop goed afsloot. Toen deed de brommer het dus weer even, maar nu is het terug. Zijn er meer mensen met dit probleem, of is er iemand die eventueel nog een andere oplossing weet voor dit probleem? ik heb namelijk geen zin om de volgende keer als het een beetje regent weer te moeten lopen. |