Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
51038 | 2SLOW4ME | 23-7-2008 19:31 | Technical Forum | 521 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: 2SLOW4ME | Gepost op: 23-7-2008 19:31 |
Ik had even een paar vraagjes... Heeft iemand ervaring met een Doppler Race Krukas? Ik heb namelijk mijn blok uit elkaar liggen, en mijn collega's (automonteurs) vonden dat hij wel erg stroef draaide vergeleken met mijn nieuwe lagers. Hij zit er als het goed is pas +-6dkm in, met setup alles standaard, altijd warm gereden. Wel heeft mijn cilinder + zuiger een aantal dikke krassen op de wand, wat (weer volgens mijn collega's) zou duiden op een vastloper, omdat bij een warmloper sporen van hitte te zien zouden moeten zijn (blauw gekleurde zuiger), maar toch heb ik met deze krassen zeker een aantal duizend (!) kilometer mee gereden. Hij reed met 5000tpm (40km/h) eigelijk precies lekker.. geen getril of fluitend geluid oid. maar bij 60 kmh of harder trilde je er wel bijna vanaf. Nu heb ik De Jager opgebeld, en die hadden (de vorige 4 bromshops niet..) een gpr krukas van doppler racing op voorraad. Zijn deze krukassen goed betrouwbaar, kunnen ze met gemak 10dkm halen, in c4 lagers.. (die kreeg ik per ongeluk en ik ben nu te laat om nieuwe te halen omdat die weer besteld moeten worden en op zaterdag wil mijn baas me uit zijn garage hebben..). Hoelang gaan C4 lagers ongeveer mee? Met een setup dr70 17.5 mm carbu en een heel lichte twv, + altijd goed warm rijden.. Zouden mijn carters in de fik kunnen vliegen als ik ze eerst heb schoongemaakt met remrijniger, en daarna om het alu uit te laten zetten met een gasbrander verwarm? Ik heb namelijk geen zin om weer een brand te blussen (vdaag een foutje gemaakt met een porsche.. is gelukkig niet helemaal afgefikt.., mja, geeft een hoop troep, zijn evt foto's van) |