Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
50949 Chrisy76 18-7-2008 23:10 Begin Forum 4743 39

Topicpost
Gepost door: Chrisy76 Gepost op: 18-7-2008 23:10
EDIT: ZIE LAATSTE POSTS

Hey,

Ik ben voor het eerst een oude brommer aan het opknappen en ben daarmee zeker een beginner, het is echt mijn eerste brommer.

Het gaat om een Rixe Rs-50 met een Sachs blok (niet veel voorkomend en je zult er op internet ook niet erg veel over vinden), tijdens mijn werkzaamheden ben ik al een paar problemen tegen gekomen die ik graag aan jullie zou willen voorleggen. Ik kan wel wat hulp gebruiken .

Een foto van de brommer:

Ik ben op het moment bezig panelen van roest te ontdoen en ze opnieuw te spuiten, dit gaat allemaal prima.

De motor loopt helaas nog niet en dat is ook het gene waar ik jullie hulp zeker bij nodig ga hebben . De eerdere eigenaar vertelde dat na een goede schoonmaakbeurt etc. van binnen hij wel weer zou moeten lopen...

Ik wilde als eerst de motor van het frame afhalen, hier liep ik al vast, ik krijg de gaskabel er niet uit, of kan dit ook helemaal niet zonder het blok te openen? Hier is wel een foto:

Ook krijg ik de trapper nog niet los, er zit maar een moer en als die los is blijf hij net goed zitten :/ Nog een foto daarvan:

Hebben jullie verder nog tips voor als ik dit blok ga openen, en is er mischien een soort lijst/stappenplan waar je op kan letten als het blok niet draait?

Ik heb trouwens al een Sachs reparatiehandleiding

Alvast bedankt allemaal!

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 19-7-2008 om 11:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 14-8-2008 om 0:00 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved