Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
50635 | Anjo | 30-6-2008 19:00 | Elektronica Forum | 1240 | 6 |
Topicpost | |
Gepost door: Anjo | Gepost op: 30-6-2008 19:00 |
Ik heb een probleem. Toen ik zaterdag naar de TT reed, stopte mijn toerenteller / dashbordverlichting en mijn lampen ermee. Ik dacht dat de zekering geknapt was, dus eenmaal thuis gekomen heb ik deze vervangen. Echter is hiermee het probleem niet opgelost, dus ik keek even verder. Ik kwam erachter dat de bobine / cdi los hing (bouten eruit getrild waarschijnlijk), en dat er een los massa kabeltje hing. Ik heb deze weer vast gemaakt, maar hierna deden de lampen het nog steeds niet. Zondag heb ik hem weer geprobeerd, de lampen en toerenteller werkten gewoon, maar zodra ik boven de 6000 toeren kom, valt alles weer stil. Waarschijnlijk is er iets kapot. Als ik de brommer daarna laat 'afkoelen' (een poosje wachten in elk geval, weet niet precies hoe lang) en ik trap hem weer aan, dan doen de lampen het weer, maar boven de 6000 toeren -> alles valt weer uit. Dan nu mijn vraag: Heeft iemand dit eerder gehad, en weet iemand misschien wat er kapot kan zijn? Ik zit zelf eigenlijk te denken aan spanningsregelaar of de bobine, weet het alleen niet zeker. |