Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
50224 Murdock 7-6-2008 17:45 Technical Forum 5101 31

Topicpost
Gepost door: Murdock Gepost op: 7-6-2008 17:45
Reed pas van school naar huis, reed in de stad en ging een drempel af. Ineens maakt de uitlaat een veel scherper en harder geluid, dus ik denk die is gescheurd ofzo dus ff gestopt. Maar kon er niks aan ontdekken, alles was in orde. Gewoon verder gereden, en wat denk je: hij rijdt ineens 10km/u harder (80/85 ipv 70/75) en hij trekt veel harder op. Dus ik blij, later nog ff testen op dezelfde weg heen en terug (ivm wind) en het klopt idd: hij trok veel harder op en z'n top lag 10km/u hoger.

Volgende ochtend weer naar school, reed perfect. Maar toen ik 's middags weer naar huis reed, was ie ineens weer 'normaal' en reed ie weer 70/75! Dus ik bedenken wat het zou kunnen zijn, en het leek met het meest voor de hand liggend dat er een propje in de uitlaat zat die losgeschoten was en nu weer vast was gaan zitten. Dus ik de uitlaat uitgebrand (leuk werkje trouwes ), maar nee hoor, geen verschil.

Alles geprobeerd, zelfs zonder demper, maar hij liep gewoon niet harder dan 75. De vorige eigenaar zei dat ie wel es op de rollerbank had gestaan en dat ie toen 85 liep, dus met hoe ie ff liep kan dat wel, maar nu gewoon niet. Hij loopt trouwes nou harder in z'n 4 en in z'n 5 dan in z'n 6, en toen ie 80/85 liep en als ik dan in z'n 5 schakelde, liep ie juist minder hard, zoals het hoort denk ik.

Toen m'n volgende theorie: ik dacht dat er iets met de timing van de cilinder was. Het zou namelijk alles verklaren: het andere geluid in de uitlaat, dat ie minder hard loopt en dat ie in z'n 4 en z'n 5 harder loopt. Dus, ik m'n vliegwiel eraf geprobeerd te halen. Lukte niet, want ik had geen poelietrekker die er overheen paste. Vanmiddag maar ff een poelietrekker met schroefdraad gekocht bij de brommerboer, en toen het vliegwiel eraf gehaald. Ik dacht dat er iets aan de ontsteking verschoven was ofzo, maar alles zat gewoon perfect vast, er was niks aan te ontdekken. Dus ik teleurgesteld, en begin dit topic hier op BF te typen. Ineens komt m'n vader naar me toe met 't vliegwiel en zegt: moet je nou es kijken: de uitsparingen van de magneet zitten niet boven de gaatjes. Ik meteen ff een foto gemaakt:



Dat zou het dus kunnen verklaren. Alleen dan de volgende kwestie: hoe krijg ik de magneet in godsnaam weer op de goeie plaats?


[ edit ] OK, daar lag het dus niet aan... dingetje dat scheef zat was alleen een omhulsel voor de vaste magneten die op de buitenkant gelijmd zaten. Word er echt gek van... wat zou het dan kunnen zijn? Carburateur ofzo? of toch uitlaat? [ /edit ]

Dit bericht is gewijzigd door Murdock op 7-6-2008 om 19:26 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved