Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
49798 | Tycho | 17-5-2008 16:35 | Begin Forum | 3949 | 28 |
Topicpost | |
Gepost door: Tycho | Gepost op: 17-5-2008 16:35 |
Hallo, Ik heb gister mijn bekeuring binnen gehad (40ยค) maar toch, wil ik wel in beroep gaan omdat ik wil weten of ik in het gelijk ben.(niet mee eens) 22-04-2008 16:34: Ik en een vriend van mij reden van mijn huis naar zijn huis (8km ongeveer) we reden over een lange weg, gewoon rustig gereden(binnen bebouwde kom). Kwam er politie van een zijstraat die ons zag rijden en ging er achter aan. Wij hielden ons gewoon netjes aan de snelheid.(hadden eerst niet eens door dat er politie achter ons reed) De weg waarom we reden was -De scheen-, toen kwam de rotonde gewoon netjes richting/voorrang verlenen. vanaf de rontonde is een tunnel en net daarvoor moeten bromfietsers het fiets pad op dat deden wij ook. vriend van mij reed naar benede en toen zou hij omhoog schakelen en toen knapte zijn koppelings kabel, hij stopt in de tunnel om te kijken wat er aan de had is. De politie heeft ons gevolgd en we stonden al stil midde in de tunnel om naar zijn koppeling te kijken(dus we reden niet meer), de kabel was geknapt dus hij kon niet verder rijden. (ja of zonder koppeling maar we gaan de brommer niet afbeunen.) De politie kwam de tunnel in rijden met de auto om te vragen wat wij deden. Wij waren gewoon beleefd, moesten ons rijbewijs even laten zien + papiertjes was allemaal in orde. Hij vroeg waarom wij stil stonden dus wij leggen ons verhaal uit dat zijn koppelings kabel is geknapt. De politie ging zelf ook nog even naar kijken of het ook echt zo was maar het was al een beetje versleten kabel en hij zag ook dat hij geknapt was. De vriend van mij hebben ze laten staan(ging zijn vader bellen voor ophalen) en ik moest met mijn brommer hun volgen naar het bureau, daar op de test bank hij ging 61, 2km te hard dus een bekeuring van 0-10 km te hard (E40) Nu is mijn vraag: Na de rotonde heet de weg niet meer De scheen, maar Holandistraat (staan overig geen bordje dat het zo heet maar het is 1 lange weg die ook door een ander dorp gaat. Ik heb zelf op de kaart gelezen dat het wel zo heet, Het heet zeer zeker niet de scheen want die hou echt bij de rotonde op! Bij mijn brief staat die ik heb thuis kregen dus de scheen als plaats aanduiding. En er staat ook nog dat ik staande ben gehouden, ik stond al stil hun deden controle ? De koppelings kabel was echt kapot, geen smoes ofzo gewoon dikke pech want we wisten ook niet echt dat er politie reed + dat mijn brommer toch orgineel is dus bijna niks te vrezen heb. laat alleen serieuze berichtjes achter, niet van die berichtjes betaal gewoon want ik doe het niet om de 40 euro maar gewoon om gelijk te krijgen van de politie. Ik heb nog zelf (even snel) een tekening gemaakt om er wat beeld bij te krijgen voor sommige mensen is het misschien wel wat. maar hoe voeg ik het plaatje toe ? Thnx |