Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
49465 KaWaReZ 28-4-2008 10:41 Main Forum 2727 50

Topicpost
Gepost door: KaWaReZ Gepost op: 28-4-2008 10:41
Na afgelopen meeting, (en die daarvoor en die daarvoor en die daarvoor en die daarvoor enz enz enz enz), is het mij (en vele anderen) duidelijk geworden, dat er heel veel mensen nog steeds nauwelijks kunnen rijden of zich er totaal niet van bewust zijn, dat zij sommige dingen fout doen.
Ik ben ook niet perfect, maak ook wel eens fouten, maargoed

Er gebeuren (alleen al op meetings) vaak zat bijna-ongelukken en in het dagelijks leven ook ongelukken waarbij sommigen van onze hobbygenoten het niet overleven.
Wij hebben min of meer geluk gehad dat er op BFmeetings nauwelijks noemenswaardige ongelukken zijn gebeurd.(Heeft ook te maken met het slag mensen )

Waar het de gemiddelde (16 jarige) brommerrijder vooral aan ontbreekt is (verkeers)inzicht, techniek en ervaring.
Aan alledrie is wel het eea bij te spijkeren.


Anyway, nu kwam er opeens een idee uit de lucht vallen. (Vooral met de VRO1 op de achtergrond, die ik net heb gehad)
Waarom zijn er niet van zulke cursusjes voor de brommer?

Het naar 1 centraal punt rijden (op de brommer of met brommer achterop aanhanger) om daar voor een aanzienlijk bedrag (waar je je brommer een jaar voor kunt verzekeren) een dagje les te krijgen lijkt mij voor iemand van 16 toch wel een kostenpost die niet zo snel gemaakt wordt.

Ben aan het overwegen of het mogelijk is iets voor jullie te organiseren. (Bijv "georganiseed" op een zondag een soort van cursus te geven voor een paar tientjes, waarbij je "les" krijgt van motorrijders die wel eea aan cursussen/rijervaring enz achter de rug hebben).

Zoiets is wel te organiseren, op regionaal niveau. Bijvoorbeeld omgeving zoetermeer weet ik wel een spot waar zoiets mogelijk zou kunnen zijn.

Hoe dat geregeld gaat worden met openbare weg enz moeten we nog even zien en navragen enz.
Of het verstandig is dat als "vriendendienst" te doen of meteen een eigen bedrijfje ervan te maken, met KVKnummer enz en of men hiervoor ook bepaalde diplomering behoeft enz, maar dat is van latere zorg.

Eerst maar even een animo-peiling, OF er uberhaupt interesse is in zoiets.

Wat de doelstelling grofweg is:
Veiliger leren rijden.
Na dit cursusje ben je je er beter van bewust hoe je in het verkeer om dient te gaan met bepaalde situaties en daar "slimmer" op anticipeert (en dus veiliger rijdt).
(Ook worden er wat vaardigheden bijgebracht)

Gaarne bij de reactie ook "Omgeving (grotere plaatsnaam)" te vermelden.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved