Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
49431 DNAx 26-4-2008 18:52 Technical Forum 736 9

Topicpost
Gepost door: DNAx Gepost op: 26-4-2008 18:52
Hallo mensen,

Ik heb nu een tijdje een probleem en ik wil toch maar eens kijken of iemand hier me kan helpen. Een tijdje geleden wouden Recrush en ik de prop uit mijn de uitlaat van mijn Aprilia Classic halen om hem te ontgrensen. Wij dachten dat het gewoon zo'n dun plaatje was die je er zo uit tikt. Dit bleek niet zo te zijn. Nadat we er een tijdje op hadden staan slaan kwamen we daar ook achter. Het bleek een buisje te zijn van 2-3 cm. Dit buisje hadden we er verder ingeslagen en staat nu ook scheef. Sindsdien rijd mijn brommer als een dweil. We hebben geprobeerd hem weer goed te krijgen/eruit te krijgen maar hij is slechts iets naar boven gekomen en staat nog steeds scheef.

Het begint bij het starten. Dit elektrische start heeft het nooit gedaan dus ik heb hem altijd aangelopen. Nu is aanlopen eigenlijk onmogelijk, hij gaat alleen nog aan als ik de choke open zet. Maar hij draait ook niet meer stationair. Ik moet gas blijven geven want anders valt hij uit. De eerste 2 versnellingen (hij heeft er 4) komt hij gewoon door, maar daarna doet hij gewoon niets meer. In de derde versnelling begint hij weg te vallen waardoor ik terug moet schakelen. Af en toe red hij het wel, maar als ik dan naar z'n 4 schakel dan kan hij amper toeren maken. Ook in z'n 3 haalt hij niet echt hoge toeren (cijfers kan ik niet geven, er zit geen toerenteller op een classic).

Ook lekt hij een soort zwarte/doorzichtige troep, wat het precies is weet ik niet. Het lijkt uit de cilinder te komen, op de plek mijn uitlaat mijn blok in gaat. Dit doet hij nu al erg lang, maar het heeft nooit effect gehad. Ik denk zelf dat het een pakking is, wat verder niet echt kwaad kan is mij vertelt. Maar wie weet heeft het ermee te maken.

Maar ik denk dus zelf dat het ligt aan mijn prop/buisje. Omdat hij sindsdien raar aan het doen is, maar dat weet ik dus niet. Is het slim om hem eruit te laten halen en dan ontgrenst te rijden om te kijken of hij het dan wel doet? Want dat was eerst al het hele idee achter het ontgrensen. En het buisje krijgen we er niet zomaar uit, want hij hoort origineel onder een lasnaad waarna mijn uitlaat nog net iets dunner word waardoor die niet verder omhoog kan komen. Dus dan zal ik hem moeten laten zagen en dan weer lassen. En ik wil weten of dat het waard is.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved