Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
48386 | Martijn II | 8-3-2008 2:45 | Main Forum | 9132 | 40 |
Topicpost | |
Gepost door: Martijn II | Gepost op: 8-3-2008 2:45 |
Ik wil hier even op eigen initiatief een dringend verzoek doen... kan me niet voorstellen dat iemand een reden kan verzinnen om het niet met me eens te zijn...maar toch. Waarom is iedereen hier te lui om zn foto's te resizen voordat je ze op internet upload? Brommerforum resizet automatisch naar een kleiner formaat, maar daar wordt alleen het formaat kleiner van, en dus niet de bestandsgrootte... kortom, je zit langer te laden (en ga maar eens berekenen hoeveel langer...een 2x zo grote foto kost niet 2x zoveel tijd, maar meer het 4dubbele). Nu loop ik niet te mekkeren dat ik sloom internet heb ofzo...maar komop, dit is toch niet efficient meer? elke keer als ik foto's aan het laden ben zie ik de linkerbovenhoek. Dan klik ik de boel al weer weg want ik ga er niet op zitten wachten...lang wachten op een kleine foto. Het is zo simpel om te resizen, en het kan nog best rap ook als je veel foto's hebt, bijvoorbeeld met ifranview honderden tegelijk... Ik vind het serieus waar zonde van mn bandbreedte en ik denk ook dat dat de reden is dat ik nauwelijks in galleries kijk hier. Kun je wel zeggen dat je de foto dan fullsize kunt bekijken, maar wat wil je zien? krasjes op de kickstarter? Het gaat toch om het hele plaatje en die details boeien toch niet zo dat die foto meer dan 2000pixels breed moet zijn? Hoor graag mensen die het met me eens zijn...en als vindt dat ik onzin praat mag je het me ook vertellen...mits je enigszins een reden kunt vertellen. Je gaat ook geen kilo's plaatstaal op je brommer lassen waardoor ie enorm sloom wordt..."maar hij ziet er wel vet uit en hij is mooi gepoetst"... nou en....hij is sloom. dat heb ik dus met mn internet. ik neem altijd de moeite om mn foto's te verkleinen... het laadt allemaal stukken soepeler en vindt het wel sociaal tegenover de rest van de gebruikers |