Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
48373 | Harold | 6-3-2008 22:26 | Elektronica Forum | 5806 | 27 |
Topicpost | |
Gepost door: Harold | Gepost op: 6-3-2008 22:26 |
Mijn Aprilia rx heb sinds een maand of 2 last van stoteren bij vochtig weer. Wanneer het droog is loopt hij perfect, alleen als het nat is buiten dan bigint hij eerst boven de 8000 toeren te stotteren en bij lage snelheden of als je het gas voor een poosje dicht draaid valt hij zelfs helemaal uit. Dus: nieuwe bougie + nieuwe zwarte nkg dop. Ging weer een tijdje goed, totdat ik door een vlinke regenbui moest. Hij ging weer stotteren. Nog maar weer is het spul vervangen: rode silliconen dop van champion en weer een nieuwe bougie. Ging weer een weekje goed tot gisteren.... weer stotteren. Ik heb ondertussen ook verschillende hitte graden geprobeerd: BR8ES, ,B9ES, BR9ES en nog eens zo'n speciale bougie met een wolfraam puntje. Ik heb ook al eens alles goed schoon gemaakt en daarna ingespoten met een silliconen goedje, speciaal voor vochtwering bij electronica en nog steeds stotteren als het vochtig is. Als je in het donker kijkt kun je duidelijk zien dat de vonken buiten de bougie om van de metalen rand naar de bougiedop in vliegen. Bij de kabel/cdi is niks te zien en lijkt allemaal goed te zijn. Afstelling is goed, loopt altijd goed bij droog weer en bougie kleur is zoals het hoort: koffie bruin. Setup: Dr80 met 17,5 mm carb en een technigas uitlaat. Iemand enig idee wat het kan zijn? en wat voor bougies gebruiken jullie voor een redelijk tamme 80cc? |