Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
48211 | D-Fir | 25-2-2008 22:21 | Technical Forum | 923 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: D-Fir | Gepost op: 25-2-2008 22:21 |
Hey Allemaal, Ben een hele lange tijd weggeweest hier, maar ben toch nog altijd bezig met m'n oude vertrouwde tsxje (ondanks het beginnen met motorlessen). Nou zit ik met het volgende: Ik had hiervoor een lc blok met een 80cc cilinder erop. Het reed heerlijk, ondanks het feit dat ik het ding voor geen mogelijkheid afgesteld kreeg. Hij viel vaak uit, stotterde veel etc etc. Dit in combinatie met 1 x rollerbank heeft mij doen besluiten om het blok toch maar weer om te ruilen voor een ac blok met 70cc cilinder. Na het rijden van 80 valt dit alleen tegen, heel erg tegen. Ik vroeg me dus af, als ik dat gevoel van die 80cc weer terug wil, kan ik m'n cilinder dan in principe gewoon opboren en een overmaat zuiger erin plaatsen? Of is dat dan toch weer anders? En is het mogelijk om dit een beetje fatsoenlijk te begrenzen? Nou snap ik zelf ook wel dat ik hem geen 45 kan laten lopen, t gaat me er vooral om onder die 70km/u te blijven. Daarboven gaan ze pas echt moeilijk doen. En het geluid natuurlijk, maar daar verzin ik zelf nog wel wat op. Dus: is uitboren mogelijk en geeft dat (ongeveer) hetzelfde effect als een 80cc lc, of is dat niet te vergelijken? En kan ik dit begrenzen op, zeg, 65km/u? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast tnx guys! |