Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
48027 tomseboy 17-2-2008 16:04 Technical Forum 1384 4

Topicpost
Gepost door: tomseboy Gepost op: 17-2-2008 16:04
Hey, ik heb een vreemd probleem met mijn Honda MT5

Ik heb laatst mn (3) koppelingsplaten vervangen, sinds toen heb ik een probleem. als ik (motor draaiende) de koppeling in trek, hoor ik een ratelend geluid. als hij ingetrokken is hoor ik het niet. als ik rij en van z'n 1 naar z'n 2 wil schakelen en mn versnellingspook omhoog duw, hoor ik ook dit geratel ook en komt hij niet in z'n twee. de rest van de versnellingen wil hij wel omhoog. maar van zn 1 naar z'n 2 niet. ik heb de koppelingsdrukstift en de koppeling druklager vervangen voor nieuwen, maar het is nog steeds niet opgelost.

EDIT: als ik mijn koppelingshuis eraf haal, schakelt hij wel goed van elke versnelling naar elkaar. maar op het koppelingspunt, bij het begin van het intrekken ratelt hij, dan voel ik de trilling bij m'n versnellingspook en koppelingshevel

EDIT:

Hier een edit, ik heb een foto gemaakt. en ik wil een bevinding van me beschrijven.

Ik heb de koppelingskabel eraf gehaald en de koppelingsdeksel los gemaakt, en toen ben ik in een versnelling gaan lopen met de brommer. zodat ik via de zijkant in het blok kon kijken wat er gebeurt. nu merk ik dat als ik even loop dat tandwiel A een beetje naar voren komt en tegen uitsteekseltjes B aan loopt te tikken. dit gebeurt ook als ik koppel, als mn koppelingsdrukstift tegen het koppelingshuis aandrukt. nu blokkeert er mischien iets of komt mijn koppeling niet goed vrij ofzo? maar ik krijg hem niet van z'n 1 naar zn 2 nu, rijdend.



Mvg,

Pieter

Dit bericht is gewijzigd door tomseboy op 17-2-2008 om 16:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tomseboy op 17-2-2008 om 17:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tomseboy op 17-2-2008 om 19:47 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved