Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
47909 boerke 12-2-2008 12:49 Begin Forum 2720 9

Topicpost
Gepost door: boerke Gepost op: 12-2-2008 12:49
beste mensen,

om te beginnen zal ik maar vast waarschuwen dat ik echt een beginner ben...

ik heb al een tijdje een rieju, maar mijn schakelbak was naar de klote gegaan en heb inmiddels een ander aan kunnen komen via via. Maar deze rijd een stuk langzamer als mijn vorige (lochies gezien het feit dat hier een ori 50 cc op zit en op die anderen een snellere 50 cc). maar zonder uitlaat (ja dat is een herie en ik heb het op schone ondergrond gedaan) rijd hij nou nog maar 60, dit is toch niet normaal voor een onbegrenst am6 blok?

ik heb op Knowledge Base - Begrenzers Rieju's met AM6 blok gezien dat er ook nog een begrenzer bij het spruitstuk moet zitten, maar als ik dan bij de replies kijk lopen de antwoorden nogal uiteen, daarom is mijn vraag klopt het nou wel of niet? want 60 vind ik te weinig om te rijden.

het volgende probleem was dat de ori cilinder een uitgang heeft van wss 25 mm en mijn vorige cil een uitgang van 28 mm. Dus nou past mijn uitlaat er niet meer op (een metrakit). en mijn plaatselijke brommerboer zegt dat hij nog nooit een verloopbus gezien heeft hiervoor (maar die gast doet alleen scooters normaal en geen schakels). en op internetshops kon ik het helaas ook niet vinden. Maar op www.rieju-club.com heb ik een topic gezien waar dit wel genoment werd.

kortom: is het de moeite waard om dat plaatje te gaan zoeken bij mijn spruitstuk (met ori carb) en hoe krijg ik mijn uitlaat op deze cilinder?

alvast bedankt,

boerke

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved