Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
47496 ~RoNaLd~ 23-1-2008 17:59 Technical Forum 4628 10

Topicpost
Gepost door: ~RoNaLd~ Gepost op: 23-1-2008 17:59
Aangezien ik geen lid ben van een scooterforum en ook geen zin heb hier lid van te worden stel ik op dit forum maar de vraag en ik denk dat jullie me ook wel verder kunnen helpen. Heb sinds een tijdje een Aprilia SR erbij gekocht om beetje op te knappen en eventueel te verkopen ofzo.. Het is een Racing uit 2000 watergekoeld. Er zit sproeier 72 in (dellortho). Alles is standaard alleen de prop is uit de uitlaat (wel varioring erin). Zit ook een 12pens krukas in omdat hij wel opgevoerd is geweest.

Nu heb ik het probleem dat hij heel slecht start vooral als ie een tijdje stilgestaan heeft. Hij wilt alleen aangaan als ik met mijn vinger het luchtfilter dicht hou. Dan komt er nog het probleem bij dat hij met choke aan veel beter wegtrekt dan zonder choke. Zonder choke houdt hij heel erg in en meestal trekt hij hem daarna wel iets door maar met choke rijdt ie een stuk beter. Ook als ik voor een bocht rem en gas loslaat en in de bocht weer gas wil geven valt ie eerst een heel stuk weg en daarna komt ie pas iets op gang en soms valt ie uit. Nu heb ik wel eens grotere sproeiers geprobeert maar dit leek ook niet te helpen.

Ik zit zelf aan een aantal dingen te denken zoals stand van de gasnaald, teveel/te weinig olie, eventueel toch de sproeier of misschien luchtfilter niet goed? Of luchtschroef afstellen?

Kunnen er mensen dingen uitsluiten hiervan of hebben ze enig idee waar ik het beste naar zou kunnen kijken? Alle hulp is welkom ik krijg hem namelijk niet lekker rijdend!!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved