Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
47286 | KevinGilera | 14-1-2008 21:16 | Technical Forum | 653 | 7 |
Topicpost | |
Gepost door: KevinGilera | Gepost op: 14-1-2008 21:16 |
heey, aangezien ik geen tijd heb om de 1000 andere pagina's over begrenzers door te lezen heb ik even een ideetje. je haalt je demper van je bocht af, dit kan bij ongeveer alle uitlaten geloof ik. Je boort een gat net voor je einddemper, van 6 mm en dat vijl je een heel klein beetje op. daar doe je een M6 bout doorheen daar puntlas je een plaatje op met bijvoorbeeld de helft ( ik zeg maar iets, ik weet niet wat het optimale is voor je brom) van de oppervlakte van je gewone uitlaatbuis. dan doe je onderop het boutje gewoon een zelf-borgende moer en vanboven kun je er eventueel een vinnetje op maken, zodat je hem makkelijker kunt draaien. hierna zet je je demper er weer op en is het dus klaar. als het goed is draait het klepje een eetje stroef, en anders kun je altijd het boutje dusdanig ver aandraaien dat hij iets stroever loopt. Als het goed is, is je brommer nu begrensd als je het schuifje dicht draait. ik heb er nog geen ervaring mee dus ik weet niet of hij erg stottert. ik denk persoonlijk dat het wel meevalt omdat je de toevoer van lucht en brandstof niet verhindert en dat gewoon hetzelfde blijft. hij zal waarschijnlijk wel ietsje meer roken. hieronder zie je een grove schets van hoe het ongeveer werkt. |