Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
46918 Royy 23-12-2007 19:54 Begin Forum 4580 23

Topicpost
Gepost door: Royy Gepost op: 23-12-2007 19:54
Hey,

ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Aprilia RS50.
Gisteren voor het eerst een stuk erop gereden, en vandaag weer.
Het starten en schakelen onder het rijden heb ik volgens mij helemaal onder de knie, alleen stilstaan en dan weer optrekken (bijvoorbeeld bij een stoplicht) lukt me niet echt

Ik laat het gas los, rem, trek tegelijkertijd de koppelingshendel in, sta dan stil, en als ik dan dan de koppelingshendel langzaam los laat en tegelijkertijd gas geef om weer te gaan rijden, slaat de motor af.

Heb net 'ns allerlei topics hier doorgelezen, en ik denk dat ik nu weet wat ik fout doe, maar ik vraag het voor de zekerheid maar even na voordat ik morgen weer een halfuur bezig ben en t nog steeds niet lukt

Moet je voordat je stilstaat helemaal naar de 1 terugschakelen, koppelingshendel ingetrokken houden en vervolgens als je weer weg wilt rijden gewoon precies hetzelfde doen als wanneer je de motor start (koppelingshendel langzaam loslaten en tegelijkertijd gas geven)?
Of moet je hem zelfs in neutraal zetten (en als je weer weg wilt rijden koppelingshendel intrekken, koppeling naar beneden in de 1, koppelingshendel langzaam loslaten & tegelijkertijd gas geven)?

Alvast bedankt

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved