Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
46316 Sj_dt 15-11-2007 19:32 Technical Forum 763 8

Topicpost
Gepost door: Sj_dt Gepost op: 15-11-2007 19:32
Hallo,
ff gelede had ik hier al een topic over gemaakt, maar is een beetje dood en ik kan er nu ook iets meer over vertelle.

mn mtx-sh maakt dus een raar geluid. Als ik de koppeling inhoud dan is het weg. Vooral in zn neutraal, 1e en 2e versnelling maakt hij dat geluid, daarna is het (zo goed als) weg. In zijn neutraal maakt hij het geluid ook gewoon, maar hij trekt ook een beetje aan de ketting. Hij wil dus zegmaar een beetje aanrijden. Dan is het ook nog zo dat hij in de 1e en 2e versnelling gewoon blijft lopen zonder aan te rijden zegmaar. Alleen met wat meer gas gaat hij wel rijden. Het ligt niet aan de kabel, die is gewoon goed afgesteld, Ik heb ook geprobeerd wat hij doet in andere standen, maar dan houd hij dus of heel de tijd de koppeling in(strakker) of hij koppelt niet(te los).

Het blok is gereviceert en heeft nog geen 30km gelopen. Eerst deed hij dit niet. Toen ik na enkele sproeiers geprobeerd te hebben en wat kilometers gereden te hebben bijna klaar was met afstellen begon hij dat geluid te maken. Koppelingsplaten zijn nieuw en hebben van te voren in een badje met olie gelegen.

Het was de eerste keer dat ik een blok gereviseerd heb, alhoewel ik bijna 100% zeker weet dat ik alles hetzelfde heb teruggezet hoe het zat. Ik ben hem gaan reviseren omdat hij ongeveer zo'n geluid maakte(was wel wat anders). Dan geluid van toen was volgens mij de losliggende lager in de carter. Die heb ik toen vastgelijmd(ja ik had hem uit moeten laten frezen en een bus erin moeten laten draaien) en ik denk ook dat dit nie weer het probleem is, omdat hij toen constant dat geluid maakte en nou niet als ik de koppeling inhoud.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar het probleem hem in zit. Ik vind het opzich niet erg om het blok weer open te gooien, maar dan moet ik wel weten wat er mis is, want bij de koppeling is iig niks verdachts te zien aan het blok.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved