Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
46304 Ciedric 14-11-2007 20:57 Technical Forum 589 3

Topicpost
Gepost door: Ciedric Gepost op: 14-11-2007 20:57
Zit al een tijdje te klote met hetzelfde euvel maar door m'n werk enzo heb ik maar zeer weinig tijd.

Setup Puch Maxi:
65MK
50cc RGD afgedraaid naar 43,5mm kopje
19,5mm Dell
Proma Warrior
15-45
2-klauws kop

Had dus een afgedraaid cilinderkopje gekocht voor m'n 65mk, probleem was dat ik constant warmlopers kreeg. Ben toen weer teruggestapt naar de kop die hiervoor opzat, 70 cc k-star. Daar had ik hetzelfde probleem waardoor ik terug stapte op m'n 15mm Bing aangezien die het altijd op deze setup had gedaan. Het probleem bleef zich voor doen, hoe vaak ik de pakkingen ook verving.

Om het toch maar eens handig aan te pakken heb ik een geheel nieuwe 70cc K-Star kop aangeschaft. Toch nog wat probleempjes gehad waardoor ik het eens door de monteur liet monteren. Dit ging zo twee ritjes goed, volgas en dan dicht gooien ging prima, met het lekkende effect viel de brommer helemaal dood.

Brommer trok wat log op dus tijd om de puntjes te stellen, tijdens het testen zagen wij witte rookwolkjes aan de linkerkant van de kop komen. Even contact opgenomen met Rinky Toys en die vertelde mij dat ik het best eens wat strakker mocht aandraaien en het cilinderdeck maar eens goed schoon moest maken eventueel even met een glasplaatje en schuurpapier.

Zo gezegd zo gedaan, met goede moed het afgedraaide kopje er weer op die ik inmiddels ook vlak had geschuurd. Resultaat dikke compressie en trekken als een dolle neger tot dat m'n puntjes voor een blauwe vonken regen zorgde. Brommer liep rustig stationair en voelde met mijn had geen lucht lekken (geen deo-test gedaan)

In m'n kelder nog ff aan het vliegwiel draaien en verdraaid ik hoorde lucht ontsnappen. Met een pest humeur het nieuwe k-star kopje er terug op gezet en ook daarmee hoor ik nog de lucht ontsnappen zodra ik een draai aan het vliegwiel geef!

Ik denk dus aan een krom cilinderdeck ook al heb ik er zelf nog nooit van gehoord :S

Was de bedoeling om als vervoer te gebruiken voor de cross op het strand.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved