Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
4629 jhillen 9-7-2002?10:51 Technical Forum 4733 24

Topicpost
Gepost door: jhillen Gepost op: 9-7-2002?10:51
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een Honda NSR gekocht en daar zat onder:

50 cc snel Fast Arrow
13 mm keihin carburateur
proma uitlaat.
sproeier 80 (was een beetje te groot denk ik)
twv. 15-42

Ik heb toen mijn NSR helemaal opgeknapt en ik wou ook motorisch het een en ander veranderen.

Ik besloot toen om maar een 16 mm keihin aan te schaffen omdat hij alleen maar hard trok in hoge toeren en omdat ik toen al die kut scootertjes niet bij hield met optrekken. Ook meteen een 16/18 mm keihin spruitstuk aangeschaft en een techno uitlaatje.

Dit weekend had ik al die shit binnen en meteen er onder gezet natuurlijk. Maar toen ik ff ging uitproberen kwam ik erachter dat ik maar net iets harder trok in hoge toeren (helemaal GEEN groot verschil ofzo) en de top lag nog steeds bij 80 op de teller. De top was dus helemaal niet veranderd en het optrekken dus ook niet egt.

Ik heb in die 16 mm keihin carburateur gewoon die 80 sproeier gedaan omdat hij ietsjes te groot was voor die 13mm keihin.

Nou wil ik dus weten: Wat doe ik fout ?????
Ik hoor altijd vanj iedereen dat als je een 16 mm keihin neemt dat je dan het verschil heel erg merkt. Zowel in topsnelheid als in optrekken. Ik vind dat optrekken heel erg belangrijk (net als de top) omdat ik al die scootertjes bij wil houden of er zelfs uit wil trekken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertlellen wat ik nie goed heb gedaan, of is misschien mijn sproeier maat niet goed ?? of de tandwielverhouding ??? Er zit trouwens ook nog een standaart membraan in...

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en mij kunnen vertellen wat ik nu moet doen !

alvast bedankt !!

Jurriƫn Hillen.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved