Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
46191 | Vehikel | 9-11-2007 13:28 | Main Forum | 1545 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: Vehikel | Gepost op: 9-11-2007 13:28 |
Ik heb dus een afspraak gemaakt met de RDW om mijn Cb50 op kenteken te zetten (in Nieuwegein). Gister heb ik daarvan de bevestiging thuis gestuurt gekregen, maar ik kon pas terecht op 7 januari. Mijn vader had onlangs in de garage een steekproegcontroleur van de RDW gesproken, hij vertelde dat een buitenlandse brommer met papieren keuren niks voorsteld, ook was er geen wachttijd voor in tegenstelling tot Nederlandse brommers die niet geschouwd zijn, of waarvan het kenteken is ingenomen. Dus heb ik de RDW gebelt om te vragen of ik wel voor de goede keuring ben ingedeeld, "ja" zeiden ze: alleen als er een kentekenplaat op zit kan de brommer via de invoerregling gekeurd worden, daar is idd (bijna) geen wachttijd voor. Een betriebserlaubnis is voor die regeling te weinig. Maar ze kon de afspraak gelukkig wel vervroegen naar 11 december, dat heb ik uiteraard gedaan. Dus vroeg ik of ik misschien ook zonder afspraak (inrij-dagen) terecht kon, maar dat was helaas niet voor bromfietsen. Maar die steekproefcontroleur zei dat dàt wel kon. Ook heb ik dat in een hoop projecten/gallerys/boekjes/etc. gelezen. Zouden buitenlandse oldtimers soms gedoogd worden? Dus vroeg ik me af of mensen op het forum daar meer ervaring mee hebben met de inrij-dagen (keuren zonder afspraak). Verder heb ik nog een vraag: Wat ik er van begrijp is - een brommer keuren met betriebserlaubnis - een fluitje van een cent en kost het slechts maar een paar minuten tijd. Dus vind ik het vreemd dat de brommer niet via die invoerregeling gekeurd kan worden. Hebben zij soms een fout gemaakt? ps: Gelieve geen links geven van FAQ's en topics, want die ken ik onderhand allemaal uit mijn hoofd. Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 9-11-2007 om 14:24 uur. |