Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
46115 kenny77 4-11-2007 20:12 Uiterlijk Forum 39396 93

Topicpost
Gepost door: kenny77 Gepost op: 4-11-2007 20:12
Hier is het project van mijn vader: een Honda CB500F uit 1974

Hij heeft een CB350F gerestaureert , op een verjaardag van mijn oma was er ook een oom (Bert) van mijn vader (die heeft vroeger ook geraced met motors) en mijn vader had de CB350 pas af en begon er over te praten met Bert, op een gegeven moment zegt hij: ik heb ook nog een CB500f die ik om aan het bouwen ben naar een caferacer, hee dat vond mijn vader wel mooi.
Dus een dag afgesproken dat we naar de motor zouden gaan kijken, daar stond hij onder een deken.
Bert was er al een paar jaar aan bezig, maar de laatste tijd niet meer.
Hij was niet meer zo vaak op de plek waar hij de motor aan het maken was.
Er was al veel aan gebeurt zoals aluminium velgen, de schijfrem was omgebouwd naar trommel rem, het blok was al opnieuw opgebouwd en al veel dingen gepolijst.

Na een tijdje gekeken te hebben zijn we weer naar huis gegaan.
Mijn vader had al een paar keer gezegd als je hem ooit weg doet of als je er niet meer verder aan gaat dan wil ik hem graag kopen.
Hij zij dat hij hem nooit deed verkopen, maar als hij hem weg deed mijn vader hem zo kon hebben.

De CB350f
Zo was hij van te voren





Dit is de Honda CB350F van mijn vader ,die heeft hij ook helemaal opgeknapt.


Een paar maanden later had Bert opgebeld dat mijn vader hem mocht komen ophalen.
Omdat als Bert hem zou verkopen zou misschien iemand hem verprutsen , en dan zag hij hem nooit meer terug.
We sturen hem iedere keer weer foto’s door als mijn vader weer wat verder met de moter is.

Zo hadden we hem opgehaald







Dit is hem dus.



Het blok is opnieuw opgebouwd en gespoten , gepolijst en in de zij kap zijn gaten in geboord.







Een hoop onderdelen erbij


De velgen de de remtrommels




Zoals je kunt zien is de schijfrem er uit gehaald en een trommel rem er voor in de plaats gezet voor de echte ouderwetse look.



Zo was hij toen we hem kregen.







Dit was het idee van Bert om hem zo te maken , maar mijn vader twijfelt nog , want als we naar ouderwetse racen gaan kijken zie je elke Honda zo gemaakt en mijn vader wil altijd iets aparts.


De tank en het zitje (allebei van polyester) heeft hij op marktplaats gekocht .
Zo ziet hij er dus uit met de tank en het zitje erop.






Me vader heeft het frame aangepast voor het zitje en de tank wat er op komt .





Hier is mijn vader in actie:
Eerst moeten de spullen in een primer verf worden gespoten.





Dan in de grond verf



Daarna in het zilver



En tenslotte de vernis erover.










Handig toch zo’n wasrek

Weer op aan het bouwen:


Het schakel systeem


Kelken



Hier had mijn vader hem gespoten maar, dat vondt hij niet mooi( de kleur op zich wel maar niet bij de motor passen), dus dat is er ondertussen al weer af





Hij heeft de klokken achter elkaar gezet en de toeren teller is groter dan de kilometer teller.
De toeren teller is de orginele en de kilometer teller is van en ouder type Honda 500.



Een zelf gemaakte demper van RVS 1mm plaat (wordt nog gepolijst en uitlaat wordt matzwart).


Totaal plaatje.


Puzzelen met de bedrading





Vandaag de eerste keer gestart na 5 jaar stil te hebben gestaan.

Hier heeft hij de oude tank voor te proberen er op gezet.


Deze is schlechte kwaliteit is met de telefoon gefilmd
Als je het niet kunt afwachten moet je hem op 1min en 45sec zetten

http://video.google....8409612595&hl=nl

Goed kwaliteit

http://video.google....-8602368342542344635

http://video.google....=2836117101870462122

Rijdend (schlechte kwaliteit)

http://video.google....=6907745992275197348



Update 22-03-2008

Hier weer eens een foto van de Honda, de beloofde foto van het voorspatbord.

Het is een oud spatbord van een Honda 350 ( 18 inch), en dan achters tevoren gedraaid, het felsrandje weg geslepen, en bevestigings stangetjes gemaakt uit plaatstaal met gaatjes geboord.



Op dit moment staat hij er zo bij .

De kleur wordt zwart; en de kuip zilver metalic ( zoals de oude racers).



Om de winter te overbruggen nog een paar Honda’s gemaakt, maar dan op kleinere schaal.

Dit is een bouwdoos uit 1973, schaal 1:8 honda 750 four, deze heb ik gekocht via marktplaats, de bouwdoos was al half gebouwd maar ik heb hem uitelkaar gehaald en opnieuw gespoten en weer in elkaar gezet.

Dus zeg maar gerestaureerd maar dan op kleinere schaal.



En dit is het eindresultaat.





Nog een doos gekocht via marktplaats.

Het is een Honda 750 four racer, schaal 1:8 en deze bouwdoos is uit 1977.
Ook deze was half af gebouwd, en deze heb ik weer opnieuw gemaakt.



Dit is het eind resultaat.





Hier de nieuwste aanwinst.

Het is een Honda 350 zes cilinder !!!!!!
De bouwdoos is van protar uit de begin jaren 70 of de late jaren 60 ?

Zoals je ziet is deze afgebouwd(zo gekocht ,ook via marktplaats), maar ik ga deze ook weer uitelkaar halen en weer opnieuw opbouwen.









Als hij klaar is volgen weer nieuwe foto,s en uiterraard weer van de Honda schaal 1:1.

Update: 17-08-2008.

Weer eens een update.
Het is al een hele tijd geleden, maar ondertussen is er al veel aan gebeurd.

Zoals: op nieuw gespoten, bestickerd, andere sproeiers erin, elektrisch in orde gemaakt en nog een paar kleine dingen.

Hier een paar foto's en een nieuw filmpje.

(De kuip is nog niet af en zit er dus ook nog niet op, is wel al gespoten).









Het filmpje wil nu nog niet zo lukken, ik denk dat dat morgen word.

Update 20-08-2008:

Hier het filmpje.
http://img532.images...mage=cb500010no7.flv

Update
23-08-2008:

Vandaag de demping wol eruit gehaald, dit was in de doorlaat van de uitlaat gekomen en hij liep een stuk beter toen dit weg was.

Hier ook 2 filmpjes zonder demping.

1. http://img532.images...image=mvi1631tr1.flv
2. http://img532.images...image=mvi1632kz3.flv


Update 08-11-2008:

Alweer een hele tijd geleden , maar nu toch weer een updatje.

Hij is nu zo goed als klaar, alleen met de afstelling ben ik nog bezig.
Ik heb verschillende sproeiers geprobeert, maar kom nu op de orginele sproeiers uit die ik zelf heb opgeboord, tot ongeveer maat 90.

Ook moeten de carburateurs nog synchroon worden afgesteld, want hij loopt nog niet stationair en trekt nog niet goed door.
Ook is het voortandwiel te groot, ga 1 tandje kleiner proberen dat die wat feller optrekt.

Vandaag een paar filmpjes gemaakt en wat foto's van het eind resultaat.

Hier een paar foto's:












En 3 filmpjes:

(Heellaas is door het uploaden de beeld kwaliteit slecht geworden, maar het geluid hoor je wel nog goed. )

http://img531.images...image=mvi2131ww3.flv

http://img531.images...image=mvi2132ph2.flv

http://img531.images...image=mvi2133gg7.flv

Groetjes van Kenny en zijn vader.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2008 om 17:52 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved