Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
45981 | TubeLess-90 | 30-10-2007 17:11 | Uiterlijk Forum | 3079 | 14 |
Topicpost | |
Gepost door: TubeLess-90 | Gepost op: 30-10-2007 17:11 |
Hallo BF Ik zit met een aantal problemen waar ik niet goed uitkom en toch graag zekerheid over wil hebben. Ik zal eerst maar even m'n verhaaltje vertellen! Ik wil graag de velgen van mijn Honda MB5 polijsten, er zijn wat lelijke plekken op gekomen die ik er af wil. Het liefst wil ik een echt spiegeleffect krijgen. Ik heb hier op het forum al eerder gevraagd waar een Honda MB velg uit gemaakt was. Ik kreeg wat verschillende andwoorden: - Gietijzer (gegoten) - Aluminium - Staal Ik kreeg de tip van Erik39 om er even een magneetje tegen aan te houden. De magneet 'bleef' wel plakken maar niet zo goed als op andere materialen. Van een bedrijf had ik het nummer van een man gekregen die mij meer kon uitleggen. Dus even opgebeld en wat vragen gesteld. Als eerste zij ik maar dat er een magneet op kon blijven plakken, en hij zij meteen dan kun je het vergeten! De reden hiervan was dat het na een week ging corroseren. Even verder gevraagd naar wat ik kon gebruiken als meteriaal en hij gaf Wolfcraft setje aan. Dus met pasta's. Ik vroeg ok nog of Belgom een goed middel was, maar hij zij dat belgom meer geschikt is om het echt op te poetsen en niet te polijsten. Hij zij ook dat blanke lak niet ging werken omdat je met polijsten eigenlijk de porieen van het metaal vult met vet. Je kunt het wel ontvetten maar het blijft vol zitten. Hierdoor zou de blankelak er zo af zijn. Ik weet dus niet of dit allemaal klopt en wat ik nu precies moet doen? Ik zit dus met de vragen: - Waarvan zijn de velgen nu ECHT gemaakt? Een magneet blijft 'redelijk' plakken? - Hoe kan ik nu het beste mijn velgen mooi krijgen? (Geen chrome etc. kost veels teveel voor de kleine randen die ik wil) - Klopt het dat ik dit materiaal niet kan polijsten omdat het zou gaan roesten etc.? - Is wolfcraft goed spul? Ik zou graag wat andwoorden op deze vragen willen hebben en mensen met eventueel goede ervaringen. Ik wil het NIET laten verchromen omdat me dit teveel geld gaat kosten. Verder gaat het alleen om de buitenste rand van deze velg: zie foto Geen oftopic gepraat A.U.B. Alvast bedankt! |