Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
45679 | robust2 | 14-10-2007 15:24 | Technical Forum | 4334 | 7 |
Topicpost | |
Gepost door: robust2 | Gepost op: 14-10-2007 15:24 |
Hey, Sinds ik mn lekkende carburator had kunnen oplossen, reed mn amigo zo goed als perfect, starte altijd direct, rookte niet, enz. Gister ging ik echter met vriend met zn SS een tour gaan maken, en nadat we toch zeker al 30km gedaan hadden (met paar tussenstops wel) dacht ik eraan dat mn choke nog half openstond wss, dus zette ik hem uit, want dat was voor niets nodig. Nu, van zodra ik hem uitzette begon brommer in te houden en viel hij zodra je gas gaf stil, stationair draait hij wel nog mooi. Daarna werd het enkel nog maar erger op weg naar huis, en daardoor moet ik nu met mn choke helemaal open rijden, om maar 40 op de teller te halen, terwijl hij daarvoor met gemak tot 50 doorging op de teller, en ik de choke altijd maar half openzette en enkel om te starten, anders viel hij stil. Daarnet zag ik wel dat de onderste bout van mn kleppendeksel gebroken was, maar gelukkig was die makkelijk te vervangen, en heb ik ook al nog eens de carburator uitgekuist, zonder succes. Als ik probeer te starten krijg ik hem wel in gang zoals vroeger, maar zodra je het gas opendraait valt hij stil. Wat ik ook merkte is als ik dan gas opendraai met choke helemaal open, en dan de choke dichtdoe, begint hij nogal veel te roken en valt hij dus stil na een paar seconden. T'is precies alsof mn afstelling is veranderd, maar ik heb er gewoon mee gereden, niets speciaals gedaan (behalve dat het dus wel een eindje was en hij goed warm stond, meestal rij ik er niet zo ver mee) Iemand raad? (BTW, is 4takt he!) |