Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
45143 Stoney3K 14-9-2007 1:36 Elektronica Forum 4331 1

Topicpost
Gepost door: Stoney3K Gepost op: 14-9-2007 1:36
Ik heb dus een tweetal dagen geleden een Monkey replica gekocht, eentje van Lifan wel te verstaan.

Nu heb ik er al een aantal kilometertjes op gereden, en ik heb het gevoel alsof er iets doorgebrand is, een regelaartje of de diode, want de accu laadt niet meer bij en als ik van de motor vermogen vraag slaat ie al gauw af. Dat de 12V niet goed op gang komt kan ik zien aan het vrij-lampje dat maar heel zwak nog brandt.

Mijn vermoeden is dat er iets in het laadcircuit van de accu mis is of ergens een sluiting, want als ik ook maar iets van electra inschakel (lichten, richtingaanwijzers, enz) is het gelijk afgelopen en als ik het weer uit zet loopt de motor weer gewoon verder. Ik weet dus zeker dat het een elektrisch probleem is, ook omdat ik aan de afstelling niet (veel) veranderd heb, anders dan even het stationair een beetje bijstellen.

Zekeringen heb ik allemaal al gecontroleerd, en op het oog zien ze er nog heel uit. Als de zekering van de 12V vanaf de motor naar de CDI kapot is kan dat de verklaring zijn waarom alles zo moeizaam loopt (de CDI draait immers dan alleen nog maar vanaf de accu, en die is zo goed als leeg) en de reden waarom het sinds gisteren langzaam verder achteruit is gegaan (de accu liep immers steeds verder leeg).

Ik kan wel alles gaan doormeten, en van elektronica heb ik genoeg kaas gegeten om te weten wat ik doe. De vraag is alleen even hoe de bedrading in elkaar zit op mijn (imitatie) Monkey. Ik heb wel een schema van de C50 kunnen vinden maar de bedrading van mijn LF50 is op een paar punten afwijkend.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved