Ik zal even heel kort de situatie uitleggen: Het was de bedoeling de tomos van m'n vriendin optisch aan te pakken, alles eraf spuiten en weer erop, bij het monteren van de uitlaat ging het echter fout, een boutje brak af, waardoor de cilinder eraf moest om het hele zooitje uit te laten boren. Toen dit was gelukt heb ik alles er alsnog opgezet, maar de brommer wilde niet goed starten en rookte enzo. Pakkingen vervangen alles goed vastgezet, carburateur goed schoongemaakt en toen wilde die eindelijk goed starten maakte mooi geluidje, dus ik ging rijden, maar hij haalde zijn gebruikelijke top niet meer, trok niet meer lekker weg en liep dus niet echt lekker. Ik flink stuk gereden, haal m'n bougie eruit, die blijkt zwart te zijn. Nu heb ik een beetje rond lopen zoeken op diverse fora en kwam tot de conclusie dat het mengsel te rijk of bougie te koud is: http://www.scooter-p...pe=post&id=12226
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan verhelpen, en of dit de oorzaak kan zijn van bovengenoemde problemen met top niet halen en niet lekker lopen ???
|