Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44881 Ns-1 Blower 30-8-2007 13:07 Technical Forum 5595 48

Topicpost
Gepost door: Ns-1 Blower Gepost op: 30-8-2007 13:07
Ik heb van de week mijn rs50 laten tunen, originele Gilardoni 2 50cc cilinder waarvan de inlaat veranderd is en de uitlaatpoort een stuk opgehoogd met 2 fluitpoorten erbij. Tegelijkertijd een Jolly moto er op geplaatst. Schiet echt onder je vandaan zodra je boven de 8000 toeren komt, loopt hoogtoerig heerlijk.

Onder de 8000 toeren valt er gek genoeg niet meer mee te rijden, tot de 6000 toeren bijna geen kracht en bij 6000 toeren tot 7000 toeren een ontzettende stotter waar hij alleen in zijn 1 en 2 doorheen komt, andere versnellingen moet ik terugschakelen of koppeling laten slippen.
Stationair loopt de brommer goed en de afstelling is ook in orde, bougie is koffiebruin, heb ook al wat met sproeiers lopen spelen.

De ontsteking staat op zijn vroegst. Voor het tunen liep de brommer als een zonnetje, zowel laag als hoogtoerig.

Volgens de tuner zou het kunnen komen doordat de kop is uitgedraaid waardoor er tekort compressie is. Ik vandaag een andere kop er op geplaatst maar zonder succes, nog steeds die vervelende stotter.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved