Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44666 Ciedric 17-8-2007 21:15 Technical Forum 6942 28

Topicpost
Gepost door: Ciedric Gepost op: 17-8-2007 21:15
Heb even wat vraagjes, tips, weetjes i.v.m. m'n afstelling van mijn 19,5mm Dell.

Toen ik hem kocht, zo erop gezet met sproeier 82 zonder luchtfilter, ding ging als een gek heen en weer, geen probleempjes niks. Gaskabel was alleen wat te kort

http://www.youtube.com/watch?v=VAUmyKG0ZQU

Inmiddels had ik er ook een schuimfiltertje opgezet en hierdoor trok hij vanuit stilstand wat minder en gaf een smoorend geluidje. Naaldje een tandje terug gezet en het was iets minder. Vervolgens sproeier 80 gemonteerd.

Had wat trouble met een "goed" afgedraaide kop. 50cc RGD HD afgedraaid naar 43,5mm startte slecht en na nog geen 4 km een dikke warmlopert. Vervolgens mij oude 70cc K-Star HD kop (45mm) er weer op gezet, liep hem in één keer aan.

Hij rijdt wel aardig maar als hij warm is en dat wordt hij heel snel dan slaat hij bij stilstand af en krijg ik hem zeer moeilijk aan (rennend + volgas)

Nu denk ik dat hij te veel (valse) lucht krijgt wat extra hitte veroorzaakt. Pakkingen heb ik al te vaak vervangen en gedaan.

Setup:
65MK
70cc K-Star HC kop 45mm
19,5mm Dell
Schuimfilter (ori een TNT geweest) moet geen problemen opleveren
Proma Warrior
Sproeier 80, gasnaaldstand, tweede van boven
2-klauws koppeling
15-45
luchtstelschroef helemaal in 1,5 slagen uit (slag is 360 graden) hierna reageerde hij een stuk beter op het gas.





Bougie, vonkt. Nadat iemand mijn ontsteking goed had afgesteld heb ik er niet meer aangezeten en ook niet meer zoveel kilometers gedraaid.

Nu denk ik zelf aan valse lucht:
Inlaatpakking (spruit/cilinder) Ik moet zo'n 12/15mm vierkante pakking aanpassen, heeft voorheen nooit problemen geleverd.
Voetpakking is droog, geen valse lucht lijkt mij
Carb die scheef staat, moet geen probleem leveren toch?

Zoals ik al zei tips en weetjes zijn welkom, sleutelen kan en doe ik zelf wel

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Ciedric op 17-8-2007 om 21:18 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved