Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
44575 ArvidW 12-8-2007 14:49 Technical Forum 4192 14

Topicpost
Gepost door: ArvidW Gepost op: 12-8-2007 14:49
Na 1000km gereden te hebben met mijn huidige setup ben ik het wel een beetje beu, brommer loopt opzich wel leuk, maar het feit dat ik met een 50snel, 18mm carb en een proma uitlaat een gehele ontgrensde scooter er niethard genoeg uit kan trekken iriteerd me.

Mijn huidige setup:
50cc snel Fast arrow
18mm Keihin, twinair filterelement, std membraam, 110sproeier
Proma GP + Dopler 300mm demper
6bak MTX, 12:43 vertanding


Snelheid boeit me niet zo veel, liever 75km uur dan 90.


Wat wil ik gaan doen:
Uitlaatpoort vd cilinder verhogen




De uitlaatpoort zit nu op 25mm, 171.7graden. Samen met een spoelpoorttimging van 120.4graden kom je op een blowdown uit van 25.7 , uitlaatpoort is 4.3cm2 groot, spoelpoorten 5,5cm2

Wat is een behoorlijke Blowdown voor 50snel cilindertje? (BD van 28 of 29?)

Stel dat ik de uitlaatpoort bijvoorbeeld 1mm omhoog frees (BD=28.5) moet ik dan de originele vorm aanhouden of kan ik hem boven en onder wat vierkanter maken?


Cilinderkop afdraaien
Mijn huidige squish is 1.6mm, mijn deckheight is 0.4mm, de dikte van mijn koppakking is 1.2mm

Nou is 1.6mm squish veel te groot, ik wil dus mijn kop wat afdraaien, dus alles afdraaien op een cirkeltje van 39mm na (verbrandingsruimte in pakking laten vallen dus)

Welke squish moet ik aanhouden?


Mijn kop heeft nogal wat geleden toen de vorige eigenaar hem voor een 70cc cilidner heeft gebruikt, heeft iemand nog een mooi glad 50cc koppie voor mij?


Zelf een uitlaat bouwen, berekend door Luc Foekema

Voor een uitlaatberekening moet je nogal wat invullen op zijn formulier, het enigste waar ik niet uitkom is het volgende: Max toerental

Ik kan natuurlijk een uitlaat nemen die leuk tot 13.000toeren gaat, maar dan zal je toch minder vermogen op lage toerentallen hebben dan met een uitlaat die tot 11000toeren gaat ? De brommer is gewoon voor woon-studie verkeer, dus 60km per dag op 12000rpm moeten rijden is niet echt de bedoeling

Welk max toerental moet ik nemen? (wil ik nog leuk op 8000toeren 60 kunenn cruisen, maar wel flink hard op kunnen trekken)

Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat erg fijn zijn

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 12-8-2007 om 14:50 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved