Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
44489 | Fredzzz | 7-8-2007 14:43 | Elektronica Forum | 7050 | 19 |
Topicpost | |
Gepost door: Fredzzz | Gepost op: 7-8-2007 14:43 |
Beste forumleden en tuners, Dit blok heb ik onder mijn Citta (graag geen offtopic geblaat over; wow vet!!! en hoe hardt loopt dat wel niet mie jung!!! ---> hier heb ik een project page voor!)... Waar ik het nu over wil hebben is de binnenrotor die erop zit. Blok werd 1 jaar geleden geleverd aan een kennis van me; hier liep die 1 keertje. Ik weet niet hoe de binnenrotor hier toen vast zat; met name de rotor zelf. Kortom, ik heb nu dit blok, wegens complicaties en een miskoop van een nieuwe stator (waarschijnelijk een linksomdraaiende scooter stator van PVL) vonkte hij niet meer, dus gaf de vorige eigenaar mij dit blok. De rotor werd omgedraait zodat hij 'linksomdraaiend' mee gaat en alsnog rechtsomgaat, aangezien een Citta een rechtsomdraaiende ontsteking heeft en een scooter juist linksom. Toen liep het blok, onderaan staan de videos op chronologische volgorde. Zoals je hoort in de laatste video, mijn eerste testrit, ploft hij erg. Dit was niet zo toen we er bij Jos Dijkman mee bezig waren, toen liep die perfect op choke, geen geplof en geen benzine die terug werd gespuugd uit de 30mm carb. Mijn hoofdvraag: De rotor zit nu conisch vast in plaats van met een spie. Ik bedenk me net dat, aangezien het blok met boormachine gestart werd, de rotor mischien los kwam. Of dat dit door de hoge toeren kwam wat het blok draait. Is het hierdoor mogelijk dat de rotor los komt van de krukas, door toeren oid, (ook al is het maar een beetje) en de timing nu helemaal fout staat? Vraag 2 was, mischien dat dit anders is met PVL binnenrotors tegenover andere binnenrotors: stel dat de rotor verschroven is van de perfecte positie op de krukas, en nu dus 1mm of HELEMAAAAAL fout staat, zou de ontsteking nu nog moeten vonken? ---> dus; rotor staat fout, timing is helemaal fout, maar dan moet hij alsnog toch vonken; of de timing nu goed staat of slecht...?! Anders is er iets kapot, maar ik snap niet hoe dat zo maar zou kunnen. Hier de videos op volgorde: 1. http://nl.youtube.com/watch?v=do67rW_ojdw Perfect lopend, geen geplof. 2. http://nl.youtube.com/watch?v=yb7s0kTEzBU Niet zo boeiende video; vervolging van video 1. 3. http://nl.youtube.com/watch?v=6wloo0XRw1M Geen geplof, perfect lopende. 4. http://nl.youtube.co...=related&search= Geplof en foute timing te horen... Ik ben benieuwd wat jullie vinden... Post gerust vragen of informatie oid. |